Salamiah Hassan: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Addbot (bincang | sumb.)
k Bot: Memindahkan 2 pautan interwiki, kini disediakan oleh Wikidata di d:q7403590
Baris 31:
 
 
==Masih aktif hingga sekarang==
==Pengakhiran Karier Dalam Dunia Seni==
Hampir 18 tahun tidak merakamkam suara, beliau kembali merakamkan suara melalui album "[[Tirai Terakhir (album)|Tirai Terakhir]]" pada tahun 2005. RamaiAlbum yang menyangka bahawa Tirai Terakhirini diterbitkan oleh adiknya. Tetapi album ini diterbitkan oleh, Hadi Hassan melalui syarikat rakaman Eight Tones. Album ini merupakan edaran Power Records serta menjadi penutup kepada kariernya sebagai artis rakaman. Ironinya, beliau telah membuka lembaran karier rakaman album dengan penghasilan album pertama iaitu Surat Terakhir dan melabuhkannya dengan album Tirai Terakhir.
Pada bulan Januari 2014 beliau telah mengadakan konsert solo pertama beliau di Istana Budaya dengan persembahan yang sangat hebat. Konsert ini diterbitkan oleh Raja Azmi dan semasa konsert ini, beliau telah melancarkan album terbaru beliau berjudul 'Aku' yang diterbitkan oleh Aubrey Suwito mengandungi lagu lagu Melayu Klasik dan juga terdapat sebuah lagu baru bertajuk Aku.
 
Beliau masih kekal aktif sehingga kini dengan mengadakan persembahan untuk majlis majlis koprat, TV serta sekali sekala mengadakan persembahan di kelab kelab jazz.
 
==Menyertai MasterChef Selebriti Malaysia==