Be Careful With My Heart: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Tiada ringkasan suntingan
Baris 33:
 
'''''Be Careful With My Heart''''' ialah sebuah siri drama [[Filipina]] yang disiarkan di saluran [[ABS-CBN]] dari 9 Julai 2012 sehingga 28 November 2014.<ref>[http://www.abs-cbnnews.com/entertainment/06/05/12/jodi-papa-chen-headline-new-soap Jodi, Papa Chen headline new soap]</ref><ref>[http://www.push.com.ph/features/7976/jodi-sta-maria-headlines-a-teleserye-for-the-first-time/ Jodi Sta. Maria headlines a teleserye for the first time]</ref><ref>[http://www.malaya.com.ph/index.php/entertainment/8001-unexpected-romance Unexpected romance]</ref> Di [[Malaysia]], drama ini disiarkan di [[TV3]] pada Oktober 2013 dan musim kedua drama ini bersiaran pada April 2015, musim ketiga bakal menyusul di TV3.
 
==Sinopsis==
Seorang gadis yang ceria Maya dela Rosa (Jodi Sta. Maria), kakaknya, Cristina Rose, dan anak Cristina, Cho, diperkenalkan sebagai pemandu pelancong di kampung halaman mereka di San Nicolas, dengan ibu mereka berjalan kedai cenderamata. Wang adalah sering kurang daripada perbelanjaan hidup dan pembaikan rumah. Cristina Rose berharap untuk bekerja di laut, manakala Maya impian menjadi seorang pramugari. Pada suatu malam hujan, selepas usaha untuk menetapkan bumbung, Cristina patah kaki beliau dan oleh itu tidak dapat menamatkan persekolahan beliau untuk menjadi pelaut yang. Dengan bil perubatan yang besar, Maya difikirkan perlu untuk bekerja di luar negara selama dua tahun untuk membantu keluarganya. Apabila tiba di Manila, Maya mendapati bahawa wanita yang telah ditawarkan kerja di luar negara telah ditipu beliau. Maya terperangkap di Manila dengan wang atau tempat untuk pergi. Relentless, Maya membolehkan tidak ada yang menghalang beliau, tidak kacak, duda kaya Richard Lim (Richard Yap), yang mengingatkan dia kelemahan beliau.
 
Ironinya, Richard adalah harapan terakhir beliau kerana pengaruhnya dalam industri penerbangan. Dia menawarkan Maya untuk menjadi (yang mempunyai sifat bisu terpilih) pengasuh sementara anak perempuan bongsunya itu sebagai pertukaran untuk membantu beliau. Maya bersetuju untuk menjadi pembantu rumah dan pengasuh dalam rumah tangganya. Apabila memasuki rumah Lim, dia mendapati dirinya terlibat dalam kehidupan peribadi Richard dan tiga kanak-kanak bermasalah beliau: Luke (Jerome Ponce), Nikki (Janella Salvador) dan Abby (Mutya Orquia).
 
Maya sedar bahawa sejak isteri Richard meninggal dunia, kegembiraan keluarga itu meninggal dunia dengan dia; oleh itu masalah mereka. Maya ditugaskan untuk merapatkan Richard kepada anak-anaknya dan akhirnya dia berjaya dalam membina semula keluarga. Walau bagaimanapun, dalam membaiki patah hati mereka, Maya menghadapi cabaran yang lebih besar yang menguji keazaman dan yang lebih penting, hatinya. Sama memenuhi tanggungjawab, dia jatuh cinta dengan anak-anak Lim dan, diakui, dengan Richard.
 
== Pelakon ==