Kak Marr: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Mencipta laman baru dengan kandungan '{{Infobox television | show_name = Kak Marr | image = | director = Emi Suffian | genre = Komedi | starring = Rozita Che Wan <br> Izreen Azminda...'
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
 
Yosri (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 13:
| last_aired = TBA
}}
 
'''Drama Kak Marr''' ini merupakan drama bersiri 20 episod yang diterbitkan oleh Zeel Production Sdn Bhd, Ia mula ditayangkan pada 13 Januari 2017, setiap Isnin hingga Khamis bermula 6.30 petang.
 
Drama Kak Marr ini diarahkan oleh Emi Suffian, dan dibintangi oleh Che Ta sebagai Kak Marr juga oleh pelakon yang tidak kurang hebatnya seperti Izreen Azminda, Sherry Ibrahim, Redza Rosli.
 
Ia turut dijayakan oleh Ben Ali, Azza Elite, Hairi Safwan, Adik Arissa, Mustaqim Bahadon, Fattah Amin, Ayu Raudhah, Aishah Ilias, Kazar, Ayumie Azizan, Tatty Hassan, Jasmin Hamid dan John Chisel.
 
Drama Kak Marr menjalani penggambaran di Tasik Timah Tasoh, Perlis dan sekitar Kuala Lumpur. Drama ini membabitkan dialek utara dan juga mengisahkan suasana di kedai makanan, dengan pelbagai menu masakan utara. Ia melibatkan 90 peratus suasana di Tasik Timah Tasoh dan 10 peratus penggambaran filem ini pula dibuat di Kuala Lumpur, dengan jumlah penggambaran semua sekali selama 35 hari.<ref>[http://www.sinarharian.com.my/mobile/hiburan/curi-masa-che-ta-1.475416 Curi masa Che Ta]</ref>
 
 
==Pelakon==
* ''[[Rozita Che Wan]]'' sebagai "Kak Marr"
* ''[[Izreen Azminda]]'' sebagai
* ''[[Redza Rosli]]''
 
== LAGU TEMA / OST KAK MARR ==
Lagu tema ini karya Aina Abdul dengan lirik oleh Marr Mohamad dan dinyanyikan oleh Izreenazminda
 
==Rujukan==
<references />
 
==Pautan luar==
* [http://www.myinfotaip.com/2015/12/drama-kak-marr-tv3.html Drama Kak Marr (TV3)]