BoBoiBoy: The Movie: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Ariffuddin (bincang | sumb.)
Mohdaqifdanielz (bincang | sumb.)
Baris 35:
 
== Plot ==
Pada hari ini apabila BoBoiBoy akan berkhemah dengan kawan-kawannya. Ochobot, kawan robot Boboiboy yang juga generasi kesembilan Power Sphere, membangunkan dia kerana ia sudah mulai malam. Yaya dan Ying memanggil BoBoiBoy untuk mengingatkan beliau mengenai kem sekali lagi. Gopal juga mengingatkan beliau melalui tingkap bilik mandi. Sebagai BoBoiBoy dan Ochobot dalam perjalanan mereka ke tempat perkemahan, BoBoiBoy terlihat mengejar antara polis dan sekumpulan perompak, yang mendedahkan untuk menjadi sebahagian daripada rompakan. Daripada pergi ke tempat perkemahan, dia memutuskan untuk menangkap perompak dan meninggalkan Ochobot sahaja.
''(Maklumat bakal menyusul)''.
 
BoBoiBoy akhirnya berjaya membantu polis mencari Perompak dobi Serial. Dia pergi ke Tok Aba yang Kokotiam melupakan perjalanan perkhemahan dengan rakan-rakan beliau. Apabila Tok Aba mengingatkan beliau tempat perkemahan, dia hanya teringat tentang kem dan segera pergi ke perhentian bas di mana kawan-kawannya menunggu. Sementara itu, Bora Ra, pemimpin kumpulan Tengkotak, terdengar Yoyo Oo memberi penjelasan bahawa Klamkabot, generasi pertama Power Sphere yang mereka cuba untuk menangkap sebelum ini, teleportation ke Bumi tetapi gagal untuk mendapatkan lokasi yang tepat itu. Bora Ra menjadi marah dan mengancam untuk memuat carinya atau keluar dari kapal angkasa itu. Yoyo Oo cemas mencari untuk itu, tetapi dia mendapati lain Power Sphere dengan kekerapan yang lebih rendah daripada Klamkabot. Yoyo Oo terletak kepada pemimpin itu bahawa dia telah menemui lokasi Klamkabot ini.
 
Di perhentian bas, BoBoiBoy tiba di hadapan kawan-kawannya, yang marah terutama Ochobot. Dia meminta maaf tetapi kawan-kawannya enggan menerimanya, banyak yang kecewa BoBoiBoy ini. Dia bertemu Papa Zola, yang mendorong beliau untuk memujuk rakan-rakannya. BoBoiBoy kemudian bersetuju untuk mengikut Papa Zola sotong ikan pada hari berikutnya. Keesokan harinya, Boboiboy memberitahu rakan-rakannya mengenai memancing sotong, tetapi mereka fikir ia adalah idea yang buruk. Tiba-tiba, geng Tengkotak yang membuat pintu masuk dan menuntut BoBoiBoy untuk memberi kuasa Sphere. Bora Ra mengambil Ochobot, dan ia dibuat BoBoiBoy berjuang Bora Ra dan Gaga Naz. Gaga Naz berjaya mengalahkan BoBoiBoy tetapi gagal untuk mengalahkan Yaya, Ying dan Gopal. Bora Ra menggunakan kuasa lubang hitam untuk memusnahkan Island Park Rintis. Ochobot mendapat dibawa oleh kumpulan Tengkotak itu. Adu Du dan Probe berjaya memasuki angkasa Tengokotak itu. Kembali di bandar, Fang datang lewat ke Tok Aba yang Kokotiam.
 
Papa Zola mengambil gambar diri sendiri yang bersendirian di jeti. Dia mendapat dikejutkan oleh kedatangan BoBoiBoy dan kawan-kawannya. Mereka meminta bantuan untuk mencari Ochobot. Mereka mencari petunjuk mengenai lokasi pulau terapung ini, yang terletak berhampiran rumah api. Mereka menaiki bot ke arah lokasi rumah api ini. Sementara itu, dalam kapal angkasa Tengkotak itu, Adu Du mendapati Kiki Ta dan jatuh cinta dengan dia. Probe meminta Bora Ra sama ada mereka takut BoBoiBoy datang kembali untuk membantu Ochobot. Bora Ra berasa pelik apabila dia mendengar bahawa BoBoiBoy dan Ochobot adalah kawan. Probe menjawab dengan berkata bahawa beliau dan Adu Du adalah kawan. Ahli-ahli Tengkotak lain meletus dengan gelak ketawa, banyak kemarahan Adu Du. Adu Du dan Bora Ra berakhir dalam pertengkaran yang dipanaskan. Walau bagaimanapun, mereka diganggu oleh maklumat yang BoBoiBoy datang berhampiran. Bora Ra memberikan Adu Du yang Kurita, sotong kecil yang membesar apabila terkena air. Adu Du dan Probe dengan Kurita kemudian mendapatkan diusir ke dalam laut.
 
Sementara itu, Papa Zola menyedari bahawa Adu Du akan datang lebih dekat. BoBoiBoy pesanan Ying untuk mempercepatkan bot menggunakan kuasa beliau. akhirnya mereka menghadapi Adu Du dan Probe dan soalan dia dari mana Ochobot ini. Kurita, terdedah kepada air laut, tumbuh kepada saiz yang sangat besar dan menyerang bot dan Adu Du. Mereka cuba untuk mengalahkan Kurita tetapi gagal. bot kelajuan sehingga lari dari Kurita, dengan Adu Du dan Probe terpaut dengan ia. Mereka akhirnya mendarat di pulau besar. Fang berpendapat dia telah dipukul sotong gergasi, tetapi tiba-tiba sotong menyerang mereka lagi. Yaya mengangkat bot, mencari tiada sotong tersembunyi di bawah mereka. Kurita berenang ke arah mereka. Papa Zola melemparkan Gopal ke arah sotong supaya dia boleh menukar kepada makanan, di mana Gopal berbuat demikian.
 
Mereka meneruskan perjalanan mereka dengan berjalan di dalam hutan di pulau itu, dengan Papa Zola makan sotong goreng. Mereka berkhemah di dalam hutan untuk malam. Sementara itu, Yoyo Oo memantau pergerakan Ochobot ini. Klamkabot - Sfera Kuasa yang telah menjadi sasaran makhluk asing - muncul dari mana-mana dan serangan Ochobot, kehilangan penghantaran yang kedua itu. Akibatnya, Bora Ra strategik Yoyo Oo untuk melepaskan makhluk digelar 'J-Rex. Kembali di kem itu, BoBoiBoy bangun untuk menangis Ochobot ini. Dia dan rakan-rakannya membuat keputusan untuk meneruskan perjalanan mereka tanpa Papa Zola, Adu Du dan Probe.
 
Selepas terjun ke dan memasuki gua, Ying akhirnya mendapati Ochobot, yang dilihat sedang 'dikawal' oleh Klamkabot. BoBoiBoy tergesa-gesa menyerang Klamkabot, mengesyaki beliau sebagai salah satu daripada ahli-ahli kumpulan Tengkotak sehingga Ochobot berhenti dia. Mereka akhirnya mendengar cerita Klamkabot tentang dirinya dan bangsa asing daripada Ata Ta Tiga. Walaupun mereka penuh perhatian berbuat demikian, Bora Ra mendapati mereka dan menyerang mereka. Anak-anak melarikan diri dengan bantuan Klamkabot ini. Sementara itu, di kem itu, Papa Zola sedar bahawa dia ditinggalkan sendirian. Dia tempat Adu Du dan Probe dari jauh. Papa Zola mengejar Adu Du dan soalan dia. Adu Du terletak kepadanya, dengan mendakwa bahawa geng Tengkotak telah diculik BoBoiBoy dan kawan-kawannya. Kembali di gua, Klamkabot membawa BoBoiBoy dan kawan-kawannya kepada Sphere Lab Power, di mana Spheres dicipta. Tetapi, Bora Ra dan Gaga Naz mengikuti mereka juga dan menyerang mereka lagi. Selepas mereka berjuang Bora Ra dan Gaga Naz, Klamkabot melemparkan mereka ke platform yang bergerak. Gaga Naz menyerang mereka, memusnahkan platform. Beliau, yang terlalu berani anak-anak untuk menjadi mati dan kerja-kerja yang dilakukan. Selepas Bora Ra telah menawan Klamkabot, ia kembali ke kapal angkasa mereka. Tanpa diketahui kepada mereka, BoBoiBoy dan kawan-kawannya telah tersembunyi di bawah runtuhan platform.
 
Adu Du dan Probe bodoh Papa Zola berasa tanah untuk jejak segar kanak-kanak. Papa Zola menjadi marah dari silap mata ini dan menuntut mereka di mana geng BoBoiBoy yang sedang menuju. Mereka semua mendapat serangan mengejut dari J-Rex, mendedahkan sebagai jerung gergasi dengan kaki, dan melarikan diri ke keselamatan dari makhluk. Dalam perjalanan, mereka mendapati sebuah bukit untuk turun dan slaid di atasnya. Pada akhir bukit, Papa Zola, Adu Du dan Probe diadakan pada tepi untuk mengelakkan mereka daripada jatuh. J-Rex terlalu slaid ke bawah bukit tetapi sikap dan pendirian yang jatuh, tetapi Papa Zola memberikan tangannya kepadanya. J-Rex, dalam hutang untuk menyelamatkan, memutuskan untuk menyertai kelab Papa Zola. Ia juga mengancam Adu Du dan Probe dengan kejatuhan jika mereka tidak mahu menyertai dia juga. Mereka pergi ke kapal angkasa Tengkotak dan cuba untuk mengganggu ia. Dengan bantuan J-Rex, mereka berjaya mengenakan tetapi akhirnya ditangkap oleh Gaga Naz dan Kiki Ta.
 
pasukan BoBoiBoy ini tiba di hadapan pintu Power Sphere Lab, menganggap ia menjadi akhirnya mati. Selepas beberapa penyiasatan, bagaimanapun, pintu dibuka dengan sendiri. Mereka pergi ke dalam makmal dan disambut oleh komputer makmal. Perintah makmal komputer Ochobot untuk menaik taraf. Sementara itu, Klamkabot disiksa oleh Tengkotak Gang berdekatan. Selepas dinaik taraf, Ochobot mempunyai penampilan baru. Tiba-tiba, komputer memberitahu mereka bahawa kuasa teleportation yang sedia untuk digunakan. Bora Ra dan Yoyo Oo terkejut pada pengetahuan bahawa ketiadaan Klamkabot ini kuasa teleportation itu. Ochobot memberitahu mereka misi sebenar: melarikan diri dengan kuasa oleh teleporting ke tempat yang jauh dari Tengkotak Gang, memastikan kuasa untuk selamat. BoBoiBoy menjadi sedih dan bertanya jika ada cara lain. Arahan komputer Ochobot untuk teleport. Walau bagaimanapun, Boboiboy menghalang mereka. Selepas beberapa ketika, kenalan Yoyo Oo BoBoiBoy. Bora Ra marah dan menuntut untuk memberi Ochobot dan dengan Papa Zola, Adu Du dan Probe sebagai tebusan. Boboiboy berat hati memberikan Ochobot kepada Tengkotak Gang. BoBoiBoy teleports kepada Tengkotak Gang dan memberikan Ochobot kepada mereka.
 
Tetapi Bora Ra tidak mengambil baik pada itu dan tidak lama lagi memusnahkan Ochobot, mendapat kuasa teleportation, tetapi sebelum dia mati Ochobot memberi BoBoiBoy dan kawan-kawannya kuasa baru. Ini membolehkan BoBoiBoy untuk menaik taraf 2 dari kebolehannya, Api dan Air, ke Blaze dan Ais dan mampu mengalahkan Bora Ra dengan bantuan kawan-kawannya. Sementara itu, Papa Zola, Adu Du dan Probe ditangkap oleh Yoyo Oo dan Kiki Ta, tetapi sebelum Kiki Ta boleh menembak mereka, J-Rex melarikan diri dan mengugut Kiki Ta, tetapi Adu Du pecah percuma dan mempertahankan dia, akhirnya memenangi cinta Kiki Ta-kanak, tetapi apabila Adu Du meminta bantuan selepas tangannya mendapat sedikit oleh J-Rex, Kiki Ta kehilangan kasih sayang itu. Sementara itu, Bora Ra cuba menggunakan kuasa teleportation, hanya untuk menemui Adu Du ditipu Yoyo Oo ke dalam memberinya koordinat teleportation palsu. Akhirnya, BoBoiBoy mampu untuk memerangkap Bora Ra ke dalam lubang hitam sendiri, dan kerana dia dan kawan-kawannya meratap Ochobot, Klamkabot menggunakan kekuatan selebihnya untuk memberi Ochobot kuasa teleportation, untuk menghidupkan semula Ochobot.
 
BoBoiBoy, Papa Zola dan yang lain mengambil gambar diri sendiri yang bersama-sama, tetapi dikejutkan oleh J-Rex. Papa Zola memperkenalkan kepada BoboiBoy dan kawan-kawannya. Kemudian, Cici Ko mendedahkan dirinya menjadi orang yang menggagalkan rancangan Tengkotak Geng, mempunyai mereka tebusan. Beliau mengucapkan selamat tinggal kepada BoBoiBoy dan kawan-kawan dan daun beliau.
 
Kredit akhir menunjukkan BoBoiBoy, Gopal, Yaya, Ying, Ochobot, Papa Zola, Adu Du, Probe dan J-Rex kerana mereka kembali ke Rintis Island, bersama-sama dengan Cici Ko mempunyai Tengkotak dikurung.
 
==Sinopsis==