Tanah Tinggi Cameron: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Aku statik7 (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Baris 1:
'''Cameron Highland''' merupakan sebuah pusat peranginan tanah tinggi yang terkenal di [[Malaysia|semenanjung Malaysia]]. Cameron Highland terletak di barat daya negeri [[Pahang]], sebuah negara yang kaya dengan khazanah hutan semulajadinya. Cameron Highland terletak setinggi 1,829 meter dari aras laut dan mempunyai bersuhu antara 10<sup>0</sup>c hingga 20<sup>0</sup>c. Keindahan Cameron Highland pastinya akan memukau hati sesiapa sahaja yang berkunjung ke sana.
 
Selain menjadi sebuah pusat peranginan, Cameron Highland juga terkenal dengan pengeluaran hasil tanaman seperti [[teateh]], buah-buahan, sayur-sayuran dan bunga-buahan yang bermutu tinggi dan ada yang jarang didapati ditempat lain. Ini kerana keadaan cuaca yang sejuk dan segar amat sesuai untuk tanaman-tanaman tertentu sahaja contohnya daun [[teh]], bunga-bunga seperti [[bunga teluki]] dan buah stawberry. [[Tumbuhan]] iklim hawa sederhana juga boleh ditanam di kawasan ini.
 
Sekiranya anda berkunjung ke Cameron Highland, [[Malaysia]] jangan lepaskan peluang untuk membeli hasil-hasil tanaman ladang kerana harganya bukan sahaja berpatutan bahkan masih segar kerana baru sahaja dipetik secara langsung dari ladang.