Baddrol Bakhtiar: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Aizat Jowo (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Nafispro (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 31:
}}
 
'''Baddrol Bakhtiar''' (lahir pada 1 Februari, 1988 di [[SabahKedah]] dibesarkan di [[Sungai Petani]]) merupakan pemain bola sepak Malaysia yang bermain bersama [[Kedah FA|Kedah]] di [[Liga Super Malaysia]]. Dia diletakkan sebagai Pengatur Serangan [[(Playmaker)]] sering juga dilihat bermain di bahagian sayap kanan dan sayap kiri.
 
== Kerjaya ==
Baris 45:
Baddrol mewakili pasukan bawah 20 tahun Malaysia pada kejohanan kelayakan Belia Asia pada tahun 2005. Malaysia berjaya menumpaskan Myanmar 4-2 dan layak bermain di [[Bangalore]], [[India]] pada tahun 2006. Bagaimanapun, penampilan pertama Baddrol dalam kejohanan Belia Asia bermula dengan langkah kiri apabila dia menjaringkan gol sendiri semasa menentang Vietnam.
 
Baddrol turut bermain di kejohanan Piala Juara Belia. Permainan yang ditunjukkannya semasa menentang [[Chelsea F.C.|Chelsea]] menarik minat kelab itu untuk membawanya ke [[Stamford Bridge]].Beliau menjadi kapten Malaysia B-23 sepanjang tahun 2011.Brliau menjadi wira malaysia apabila menjuarai sukan sea 2011
 
=== Peluang ke Stamford Bridge ===