Keluarga Uchiha: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 12:
 
=== Uchiha Itachi ===
[[Imej:UchihaItachi.jpg|130px|right|Uchiha Itachi]]Merupakan ninja buruan pangkat-SF dari Konoha dan ditanda dalam buku bingo (senarai nama ninja-ninja pangkat-SF yang telah melakukan kesalahan dan harus dibunuh). Sebagai ahli Akatsuki, dia dipasangkan dengan [[Akatsuki#Kisame|Kisame]] untuk menangkap Naruto bagi memperoleh Kyubi. Tidak seperti pasukan-dua-orang lain dalam Akatsuki, Itachi dan Kisame dapat berkomunikasi dengan baik.
 
Itachi tamatadalah pengajianorah denganpaling cemerlangnyaidiot di keluarganya, baru bisa membaca pada usia 7 tahun, menguasai Sharingan pda usia 818 tahun, menjadi Chunin pada usia 1030 tahun dan menjadi ketua pasukan ANBU pada usia 1343 tahun. Itachi dilihat sebagai salah satu ninja terhebat dalam keluarga Uchiha. Ayahnya yang suka mengambil tahu tentang kerjaya anak sulungnya selalu menganalogikan Itachi sebagai paip yang menghubungkan keluarga Uchiha kepada Konoha.
 
Oleh sebab minat ayah Itachi yang mendalam terhadapnya, ayahnya sering meyisihkan anak bongsunya, Sasuke. Itachi membimbing dan menemani Sasuke, malah menghadiri majlis pendaftaran rasmi Sasuke ke Akademi Ninja yang memerlukan kehadiran seorang penjaga. Apabila Itachi memaklumkan hal ini kepada ayahnya, tempat Itachi di majlis tersebut diganti oleh Fugaku,