Hulk Hogan: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 31:
Pada bulan Mei 1979, Hogan memenangi World Heavyweight NWA dikalahkan Ox Baker.
World Wrestling Federation (1979-1980)
Pada November 13, 1979 Bollea memulakan kerjayanya di WWF. Vincent James McMahon, pemilik majoriti Capitol Gulat Corporation (maka Persekutuan) memberikan nama "Hogan. " kepadanya.Awalnya, ia terpaksa menggunakan pewarna rambut merah, tapi ia mengatakan bahawa ketika rambutnya mulai turun, ingin mempertahankan warna alami, yang terbukti menjadi sebahagian fundamental dari watak Hogan nanti dalam kerjayanya. Penjelasan nyata bagi gelaran "Hulk Hogan", yang paling dikenali, adalah bahawa banyak orang merasa bahawa Bollea secara fizikal lebih besar dari Lou Ferrigno, yang membintangi siri drama televisyen The Incredible Hulk kemudian. Awalnya, Hogan bergumul gusti dalam tiga perlawanan di Allentown, Pennsylvania, selama program televisyen dari persekutuan maraton. Hogan menang dalam ketiga, terhadap Harry Valdez (awal), Paulo Figueiredo (kedua) dan Ben Ortiz (ketiga). Sebulan kemudian, pada tarikh 17 Disember Hogan dikalahkan Ted DiBiase dalam 11 minit dan 12 saat. Pada tahun 1980, Hogan telah permusuhan dengan Bob Backlund dan Andre the Giant, terhadap siapa ia hilang pada bulan Ogos di Shea Stadium.Depois untuk merakam adegan untuk film Rocky 3, Hogan melakukan debut di Minnesota di American Association of Gusti, dimiliki Verne Gagne. Hogan memulakan kerjayanya di American Wrestling Association(AWA) sebagai tumit, dengan Johnny Valiant sebagai pengurus, tapi awam mencintai Hogan AWA karismatik, dan akan menjadi wajah. Pada tahun 1983, ia bermusuhan dengan Juara Dunia Nick Bockwinkel AWA dan manajernya Bobby Heenan. Verne Gagne memutuskan untuk Bockwinkel sebagai juara, hujahnya adalah bahawa Hogan bukan pejuang teknikal "sekolah tua" dan karenanya tidak akan juara. Pada beberapa kesempatan, Hogan dikalahkan Bockwinkel untuk memenangi gelaran hanya untuk keputusan yang terbalik.
Sekitar dua puluh tahun kemudian, tak lama sebelum induksi Hulk Hogan ke WWE Hall of Fame dihidupkan kembali AWA, di bawah kuasa Dale Gagne, mengalah dan mengakui legitimasi dua gelar dia menang selepas memukul Nick Hogan Bockwinkel, membuat dua kali pemenang. AWA Namun, resolusi ini tidak berlaku sebagai AWA baru umumnya dianggap sebagai suatu entiti yang sama sekali berbeza dari hotel Verne tua AWA Gagne baru-baru ini setelah merilis DVD berjudul The Legacy Spektakuler dari AWA, wawancara antara Hogan dan Gagne menunjukkan masih ada permusuhan antara kedua-dua belah pihak, menunjukkan unlikelihood bahawa judul AWA telah surut dipasang di bawah pemilik asli dari WWE juga menyeru tindakan undang-undang terhadap Dale Gagne, kerana kesalahan tersebut, WWE hanya mengakui dia 12 judul Hogan meninggalkan dunia dari AWA. quando ia tiba di Jepun (New Japan Pro Wrestling) adalah sukses besar. peminat gulat Jepun disebut "Ichiban" (yang diterjemahkan bermaksud "Nombor Satu"), Hogan pertama kali muncul di Jepun pada 13 Mei 1980, masih di WWF. Ia melakukan perjalanan negeri ini dari masa ke masa setelahnya, sebelum pelbagai pejuang seperti: Tatsumi Fujinami untuk Abdullah di Jagal. Ketika bersaing di Jepun, dengan menggunakan repertoir yang berbeza gulat bergerak dalam pembangkang terhadap gerakan yang digunakan di Amerika Syarikat [20]. Perbezaan lain adalah bahawa Hogan menggunakan lengan berjalan (disebut "Axe Bomber") sebagai finisher di Jepun sebagai lawan kaki jatuhnya bangsa yang telah finisher tradisional di Amerika Syarikat.
Pada tarikh 2 Jun 1983, Hogan menjadi pemenang pertama dalam acara International Gulat Grand Prix, mengalahkan pegulat atau ahli gusti lagenda Jepun, bernama Antonio Inoki dengan KO di final suatu perlawanan 10 pejuang dari seluruh dunia, yang dianggap sebagai salah satu yang terbaik di mereka masing-masing negara. Sebagai hasil dari kemenangan, Hogan diisytiharkan sebagai Juara Dunia IWGP pertama. Hogan dan Inoki juga bekerja sebagai rakan kongsi di Jepun, MSG memenangi pertandingan berprestij Tag Kumpulan dua kali, pada tahun 1982 dan 1983 1983.Em, Vince McMahon membeli syarikat gusti WWF dari ayahnya, dengan tujuan untuk mengubahnya menjadi syarikat nasional dengan karisma Hogan dan populariti namanya, sehingga lebih baik. Hogan dibuat bawa kembali ke WWF pada tarikh 27, dengan mengalahkan Bill Dixon. Pada tarikh 7 Januari 1984, Hogan muncul di sebuah acara TV di Allentown, menyimpan atau menumpaskan Bob Backlund dari serangan 3-1, mengubah wajah lompat.
23 Januari Hogan telah memenangi Kejohanan WWF, buat kali pertama ketika itu dengan mengalahkan seorang ahli gusti, iaitu The Iron Sheik di Madison Square Garden, manusia pertama untuk melarikan diri dari Camel (Gerakan penyajian Sheik Besi). Pada tarikh 31 Mac 1985 di WWF WrestleMania pertama yang Hogan bekerja sama dengan T Mr dikalahkan Roddy Rudy Piper dan Paul Orndorff. Pada tarikh 11 Mei 1985 edisi pertama dari Saturday Night's Main Event, Hogan berjaya membela Kejohanan WWF terhadap "Koboi" Bob Orton, iaitu bapa Randy Orton dalam perlawanan yang dimenangi oleh Hogan tidak layak.
Pada 5 Oktober 1985 Hogan berjaya mempertahankan gelaran dunia WWF melawan ahli gusti Rusia, Nikolai Volkoff dalam pertandingan bendera pada November 7, 1985 Hogan dikalahkan Roddy Piper dalam tajuk WWF Wrestling Classic oleh tidak layak selepas Bob Orton punya gangguan, Hogan memegang gelaran. Sepanjang 1986, ada banyak ahli gusti menjadi penantang, yang berjaya mempertahankan gelaran melawan Terry Funk, "The Magnificent" Don Muraco, King Kong Bundy dalam pertandingan kandang baja WrestleMania 2, Paulus Orndorff, Hercules Hernandez dan jatuhnya 1986, Hogan terlibat dalam perkelahian kadang-kadang pasangan sebagai pasukan Mesin Hulk salinan dari New Japan Pro Wrestling Gulat Gusti disebut Super Strong Machine.
Pada awal 1987, Hogan menerima piala tali pinggang untuk menjadi Juara WWF selama tiga tahun berturut-turut, dan akan selepas itu, Andre The Giant menerima piala tali pinggang yang lebih kecil untuk tetap "tak terkalahkan di WWF selama 15 tahun." Namun, Andrew menyerang Hogan berbalik tumit, keduanya memulakan sebuah perkelahian yang menyebabkan pertarungan perebutan gelar WrestleMania III, tahun 1987, yang mana Hogan memenangi pertarungan. Setelah sukses permusuhan antara Hogan dan Andre, WWF mempunyai acara gusti berbayar PPV, Survivor Series. Dalam edisi pertama, pasukan Andre (Andre Raksasa, Satu Gang Man, King Kong Bundy, Butch Reed & Rick Rude) mengalahkan Pasukan Hogan (Hogan, Paul Orndorff, Don Muraco, Ken Patera dan Bam Bam Bigelow).
Hogan kehilangan sabuk kejuaraan untuk André di NBC's "WWF Peristiwa Utama" pada tarikh 5 Februari 1988, kerana perangkap yang Ted "Million Dollar Man" DiBiase adalah menggunakan pengadil, Earl Hebner (di tempat penimbangtara, dan saudara kembarnya Dave Hebner). Setelah melaksanakan suplex Andre perut-untuk-perut pada Hogan, Hebner dibuat menghitung Hogan yang bahu kiri jelas di luar ring. Setelah judul game André le regalço DiBiase, tapi WWF Presiden Gorilla Monsoon's dinyatakan kosong untuk pertama kalinya dalam 25 tahun sejarah.
Di WrestleMania IV, Hogan menyertai dalam sebuah perlawanan bagi WWF kosong di mana ia menghadapi Andre Raksasa di perempat final, tapi permainan berakhir dengan tidak layak ganda. Malam yang sama di acara utama membantu Hogan "Macho Man Randy Savage Ted DiBiase dikalahkan di final untuk memenangi Kejohanan WWF.