Headwind: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Eyedeal3108 (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Eyedeal3108 (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 35:
Pada tahun 1986, Headwind muncul dengan album kedua berjudul ''[[Headwind 86]]'' di bawah label yang sama. Selain genre pop, Headwind juga menyuntik sedikit elemen rock dalam beberapa buah lagu mereka untuk memantapkan lagi susunan muzik mereka. Album ini ternyata telah menaikkan nama mereka di persada muzik tanah air dengan lagu-lagu hit seperti ''Segalanya Mungkin'', ''Hanya Di Radio'', dan ''Hati Tak Berpenghuni''. Sebuah lagu mereka dari album terdahulu, ''Keindahan Pelangi'' telah diubah judul menjadi ''Pelangi'' dengan susunan muzik yang baharu dan turut menjadi siulan ramai pada ketika itu.
 
Berbekalkan kejayaan album tersebut, maka terhasillah album ketiga mereka yang diberi judul ''[[Headwind 3]]'' pada tahun yang sama. Album ini turut meletup di pasaran dengan lagu-lagu hit mereka seperti ''Kita Serupa'', ''Suraya'' dan ''Memori Luka''. Selain itu, bakat mereka telahturut diberi pengiktirafan dari diiktirafTV3 apabila lagu ''Memori Luka'' telah mara ke peringkat akhir [[Anugerah Juara Lagu 1987|Juara Lagu '87]].
 
Pada tahun 1987, Headwind telah mengeluarkan album yang berjudul ''[[Bisikkanmu]]'' di mana lagu-lagu seperti ''Bisikkanmu'', ''Berakhirnya Satu Percintaan'' dan ''Kasihku Abadi'' turut menjadi hit. Pada tahun berikutnya, album ''[[Dalam Ingatan]]'' dikeluarkan dan mengandungi lagu-lagu yang cukup hebat seperti ''Dalam Ingatan'', ''Cinta Si Camar Putih'', ''Entah Ke Mana Berlari'' dan ''Debu Liar''.