Ezad Lazim: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Nik Ahmad Ridhwan (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih Advanced mobile edit
Nik Ahmad Ridhwan (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih Advanced mobile edit
Baris 26:
}}
 
'''Mohd Rohaizad bin Mohd Lazim'''<ref>[http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0729&sec=Hiburan&pg=hi_03.htm Mahu dikenali Ezad Lazim.]</ref> atau lebih dikenali sebagai '''Ezad Lazim''' (lahir 30 November 1979) adalah seorang penyanyi, pelakon dan pelakonpelawak di Malaysia. Beliau memulakan karier dalam bidang nyanyian sebagai vokalis untuk kumpulan [[Exists]]<ref>[http://www.utusan.com.my/hiburan/rezeki-exist-8232-selepas-berpecah-1.136168 Rezeki Exist 
selepas berpecah]</ref> menerusi album ''[[Diammu Gunung Berapi]]'' pada tahun 1995 menggantikan vokalis asalnya, [[Mamat Exists|Mamat]] yang mengundurkan diri pada tahun sebelumnya.
 
Pada tahun 2011, beliau telah menghasilkan album solo yang pertama yang berjudul ''[[Mengharap Bintang (album Ezad)|Mengharap Bintang]]''. Lagu hit dari album itu ialah ''Kerana Kamu'', ''Mengharap Bintang'' dan ''Percintaan Ini''. Album ini telah melonjakkan kembali namanya dalam industri muzik tanah air selepas meninggalkan Exists pada tahun 2007.