Jumali SanoTri: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Faizalabdrahman (bincang | sumb.)
Mencipta laman baru dengan kandungan '{{Infobox musical artist | name = Jumali SanoTri | image = Jumali_SanoTri_main.jpg | caption = | birth_name...'
(Tiada perbezaan)

Semakan pada 15:19, 4 November 2019

Jumali SanoTri atau nama sebenar Jumali Bin Johari ialah penyanyi utama kumpulan SanoTri. Dia dilahirkan di Singapura dan mula mempelajari bermain guitar dan mengarang lagu pada usia 11 tahun.

Jumali SanoTri
Latar belakang
Nama lahirJumali Bin Johari
Kelahiran (1990-01-10) 10 Januari 1990 (umur 34)
Kediaman Singapura
GenrePop/Ballad/Rock
PekerjaanPenyanyi
InstrumenVokal
Tahun aktif2014–kini
Syarikat rakaman
Voz Management


Biografi

Pada tahun 2011, Jumali SanoTri telah menubuhkan kumpulan SanoTri. Mereka dianggotai oleh Jumali (vokalis), Awiz (Pemain bass), Syawal (Pemain gitar), Am (Pemain gitar) dan Junaidi (Pemain Drum). Mereka telah menghasilkan 5 buah lagu EP yang bertajuk 'Penggantiku', 'Tiada Wanita Selainmu', 'Penantian Yang Tak Terbilang', 'Biarku Pulihmu' dan 'Lebih Baik Tak'.

Pada tahun 2013, Jumali SanoTri dan Chomel menjadi viral di Youtube dan Facebook apabila mereka berduet lagu 'Kau Yang Bertanda' dan 'Lamunan Cinta' yang dikarang oleh Jumali SanoTri. Kemudian pada tahun 2014, beliau telah menandatangani bersama Voz Management dan telah menghasilkan 7 buah lagu Single.

Pada tahun 2014, Jumali SanoTri telah merakamkan single pertamanya yang bertajuk 'Berperang Pada Kenangan' di bawah naungan Voz Management. Lirik dan komposer oleh Jumali SanoTri. Ia telah di rakaman di Nangbotinang Record.

Pada tahun 2015, Jumali SanoTri telah merakamkan single keduanya yang bertajuk 'Lamunan Cinta' di bawah naungan Voz Management. Lirik dan komposer oleh Jumali SanoTri. Ia telah di rakaman di Studio47.

Pada tahun yang sama, Jumali SanoTri dan Chomel telah merakamkan single keempatnya yang bertajuk 'Kau Yang Bertanda' di bawah naungan Voz Management dan MVM Production. Lirik dan komposer oleh Jumali SanoTri. Ia telah di rakaman di Kuala Lumpur.

Pada tahun yang sama juga, Jumali SanoTri dan Juffri Alui telah merakamkan single kelimanya yang bertajuk 'Senandung Syawal' di bawah naungan Voz Management. Lirik dan komposer oleh Jumali SanoTri. Ia telah di rakaman di Johor Baharu.

Pada tahun 2016, Jumali SanoTri telah merakamkan single keenamnya yang bertajuk 'Sebelum Akhir Nafasku' di bawah naungan Voz Management dan MVM Production. Lirik dan komposer oleh Jumali SanoTri. Ia telah di rakaman di Studio47.

Pada tahun 2017, Jumali SanoTri dan Chomel telah merakamkan single ketujuhnya yang bertajuk 'Resam Percintaan' di bawah naungan Voz Management dan MVM Production. Lirik dan komposer oleh Jumali SanoTri. Ia telah di rakaman di Studio47.

Pada tahun 2019, Jumali SanoTri telah merakamkan Single lapannya yang bertajuk 'Digari Rindu' di bawah naungan Voz Management. Lirik dan komposer oleh Jumali SanoTri. Ia telah di rakaman di Studio47.

Pada tahun 2019 Jumali SanoTri telah kembali kepada kumpulan asalnya SanoTri dan akan membuat single terbaru di bawah naungan Voz Management.


Diskografi

EP

  • 2012: Penggantiku (Bersama kumpulan SanoTri)
  • 2012: Tiada Wanita Selainmu (Bersama kumpulan SanoTri)
  • 2013: Biarku Pulihmu (Bersama kumpulan SanoTri)
  • 2013: Penantian Yang Tak Terbilang (Bersama kumpulan SanoTri)
  • 2014: Lebih Baik Tak (Bersama kumpulan SanoTri)

Single

  • 2014: Berperang Pada Kenangan (Lirik/Komposer: Jumali SanoTri)
  • 2015: Lamunan Cinta (Lirik/Komposer: Jumali SanoTri)
  • 2015: Kau Yang Bertanda (Lirik/Komposer: Jumali SanoTri, Berduet bersama Chomel)
  • 2015: Senandung Syawal (Lirik/Komposer: Jumali SanoTri, Berduet bersama Juffri Alui)
  • 2016: Sebelum Akhir Nafasku (Lirik/Komposer: Jumali SanoTri)
  • 2017: Resam Percintaan (Lirik/Komposer: Jumali SanoTri, Berduet bersama Chomel)
  • 2019: Digari Rindu (Lirik/Komposer: Jumali SanoTri)


Videografi

Muzik video

  1. ^ Jumali SanoTri - Penggantiku (Official MTV). Jumali SanoTri. Dicapai pada 17 Oct, 2015.
  2. ^ SanoTri - Tiada Wanita Selainmu (Original Music Video). hin SanoTri. Dicapai pada 30 Jan, 2012.
  3. ^ SanoTri - Biarku Pulihmu. IamNurAfiqah. Dicapai pada 8 Oct, 2013.
  4. ^ Jumali SanoTri - Lebih Baik Tak (Official MTV). Jumali SanoTri. Dicapai pada 17 Oct, 2015.
  5. ^ Jumali SanoTri - Berperang Pada Kenangan (Official MTV). Jumali SanoTri. Dicapai pada 20 Nov, 2014.