TV2: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih iOS app edit
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih iOS app edit
Baris 31:
 
RTM2, juga dipanggil TV2, bersama-sama dengan RTM1 telah dilancarkan kebali dengan imej dan nama baru: TV2 - '''Tetap Unggul''' menggantikan slogan sebelum ini '''Saluran Emas''' (''The Golden Channel'') Dan '''Dunia Ria'''. Pelancaran ini dibuat pada [[20 Ogos]] [[2004]], 2 minggu selepas pembaharuan imej [[TV1|TV1]] oleh bekas Menteri Penerangan, Datuk Paduka [[Abdul Kadir Sheikh Fadzir]].
Pada 1 April 2019, TV2 telah memulakan penyiaran HDTV sempena sambutan ulang tahun ke-73 RTM, dan tersedia secara eksklusif menerusi perkhidmatan MyFreeview DTT di saluran 102. Penonton dinasihatkan untuk menghidupkan dekoder pada mod siap sedia atau rescan untuk menerima perubahan.
Sebagai sebuah badan penyiaran kerajaan elemen-elemen seperti seks dan keganasan akan dikawal. Bagi bersaing dengan saluran swasta yang bertambah, beberapa program baru Playtime On 2, E-Shoppers, Whassup dan Elegance On 2 telah diperkenalkan melalui saluran berkenaan. Selain itu penonton kaum Cina juga dihidangkan dengan beberapa rancangan-rancangan seperti Dim Sum Hour, Gallery Phoenix dan Chopstick On 2.