Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Zct823 (bincang | sumb.)
Zct823 (bincang | sumb.)
Baris 88:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
== Laman Sesawang Yang Disenaraihitam oleh ZCT823 :P ==
<font face=ubuntu size=3>
 
1. putera.com.my - laman sesawang untuk membincangkan berkenaan IT. Apa yang membuatkan saya senaraihitamkan laman sesawang ini adalah ada beberapa ahli panel forum yang tidak berdisiplin dan teguran-teguran mereka diibaratkan seperti sampah (kasar, biadab, gurauan yang melampau, tiada unsur ilmiah.), dan saya pernah mengalaminya. Contoh ayat yang pernah saya terima kerana pendapat saya dikira tidak benar: ''...macam sial je ayat ni''. Saya tak peduli jika akaun saya masih ada disana.
 
2. forum.lowyat.net - sama seperti diatas. Contoh ayat yang saya terima daripada seorang ahli panel forum: ''Hoi mangkuk.....kalau cakap bodoh marah pulak''. Saya pun tidak peduli lagi laman sesawang ini.
 
 
'''Penjelasan saya: '''
 
'''Forum''' seharusnya '''tempat untuk menyampaikan ilmu dan pengetahuan''', dan '''adab Melayu''' seharusnya tidak hilang dipandangan mata walau dalam alam maya ini. Tetapi ada segelintir manusia yang, malangnya, berbangsa Melayu ini hilang ke-Melayuannya dan mereka sanggup melakukan apa sahaja yang mereka mahu demi melunaskan nafsu tidak puas hati mereka. Mungkin kerana di alam maya ini tidak mudah untuk mencari si pelakunya. <b> Tetapi ingatlah, siapa yang Maha Mengetahui.</b> Sepatutnya teguran yang dibuat adalah lebih berdisiplin dan beradab, bukannya kasar seperti amarah syaitan.
 
Bagaimana dengan ahli panel forum bagi orang Barat? Sangat berbeza - lebih berdisiplin berbanding orang kita. Tidak percaya, lihatlah sendiri. Perbincangan mereka berdisiplin dan sebarang salah faham pun diselesaikan dengan cara yang berhemah.
 
Saya harap di Wikipedia ini tiada unsur-unsur seperti ini. :)
 
</font>
 
== Tujuan ==
Baris 123 ⟶ 96:
Sebagai ahli wikipedia, saya cuba memasukkan artikel yang baru dan mengubah beberapa artikel yang mungkin belum jelas, masih belum dialihbahasa atau masih belum disiapkan sepenuhnya. Tetapi saya perlu membahagi masa antara pelajar dengan menjadi sukarelawan.
</font>
== Penglibatan dalam Wikipedia Bahasa Melayu ==
<font face=times size=3>
Pada 15 Disember 2008, saya telah:
 
* '''Memasukkan artikel [[Trident Microsystem]] daripada en.wikipedia.org'''
* '''Mengubah artikel [[Intel Centrino]] (belum siap).'''
* '''Memasukkan artikel [[Real3D]] daripada en.wikipedia.org'''
 
Pada 22 Mei 2010:
 
* '''Mengubah sedikit berkenaan artikel [[La Usurpadora]]'''
 
Pada 20 Disember 2010:
 
* '''Menyiapkan ringkasan filem [[Hati Bukan Kristal]]'''
 
Pada 22 Februari 2012:
 
* '''Menyiapkan ringkasan filem [[Sikit Punya Gila]]''' yang tidak lengkap.
 
Selepas ini saya akan cuba untuk menulis beberapa artikel yang berpandukan sumber yang sahih.
</font>
 
== Impian ==
 
Baris 160 ⟶ 110:
== Teguran, Cadangan dan Perhubungan ==
<font face=times size=3>
Sebarang teguran, cadangan atau ucapan, sila gunakan ruang perbualan saya. Saya minta kerjasama kepada anda semua supaya segala teguran adalah berbentuk <b>ayat sopan</b> dan <b>tiada unsur-unsur ayat yang boleh menjatuhkan semangat</bfont> saya untuk terus menjadi pengguna artikel dalam Wikipedia ini.
</font>
 
{|align=left
Baris 167 ⟶ 116:
|{{Pengguna Facebook}}
|}