Bukan Gadis Biasa (drama): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Atas Nama Cinta (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Atas Nama Cinta (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 35:
 
== Sinopsis ==
Johana ([[Ayda Jebat]]) berubah perwatakan persis lelaki (tomboy) apabila terpaksa melalui kemelut kehidupan yang sukar semasa kecil dan terpaksa menjaga anak buahnya, Aisya setelah kematian kakaknya.
Johana ''([[Ayda Jebat]])'' bukan gadis sembarangan. Rambutnya dicukur pendek. Kalau ada yang cuba mencari fasal, dia tidak teragak-agak melayangkan penumbuk. Jean dan kemeja menjadi teman akrabnya. Misinya hanya satu, memberi masa depan yang lebih baik untuk si kecil Aisya yang memanggilnya ‘emak’.
 
Amirul ([[Mas Khan]]), jurulatih tinju kepada Johana meyimpan perasaan terhadapnya kerana tertarik dengan peribadi Johana yang penuh persoalan.
Cinta adalah sesuatu yang asing baginya. Pertemuan semula Amirul ''([[Mas Khan]])'' dengan Johana membuatkan Amirul yakin tentang perasaannya. Hidup Johana sering kali bersimpang-siur dengan Rayyan ''([[Remy Ishak]])'', sepupu Amirul yang degil tetapi berprinsip.
 
Rayyan ([[Remy Ishak]]) memiliki syarikat penyiasatan persendirian dan dia diupah oleh ayah saudaranya, Suffian ([[Zarul Husin]]) untuk menjejaki opahnya sendiri iaitu Aminah ([[Sheila Rusly]]) yang hilang dari rumah.
Kemunculan adik Rayyan, Amer ''([[Nazim Othman]])'' membuatkan Jo rasa terpukul. Si mata keranjang itu cuba mencari jalan fast track ke hatinya sedangkan Amirul yang terlebih dahulu ada masih setia menanti. Takdir memerangkap dirinya di antara tiga hati yang bersaudara. Mampukah dia terus menipu diri? Atau haruskah dia pulang kepada fitrah, memilih jalan bahagianya bertemankan sekeping hati yang lain?
 
Selepas meninggalkan rumah, Aminah yang sudah nyanyuk dan kurang siuman tersesat di tengah kota raya dan dibantu oleh Johana. Johana yang kasihan melihat Aminah membawanya pulang dan mereka tinggal bersama.
 
Rayyan memulakan penyiasatan untuk mencari. Di situlah dia bertemu dengan Johana. Insiden demi insiden berlaku membuatkan Rayyan mula tertarik dengan Johana.
 
== Pelakon ==