Alternate Records & Talents: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Nik Ahmad Ridhwan (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih Advanced mobile edit
Nik Ahmad Ridhwan (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih Advanced mobile edit
Baris 18:
'''Monkey Bone Records''' merupakan sebuah label rakaman bebas di [[Malaysia]] yang diasaskan oleh [[Ahmad Izham Omar]] berdaftar dengan nama Alternate Records Sdn Bhd. Monkey Bone mula beroperasi pada awal 2007. Bermula dengan mengambil artis rakaman mereka yang pertama iaitu juara dan naib juara [[One In A Million]], [[Suki]] dan [[Faizal Tahir]].<ref name="mengenai tulang monyet">[http://www.monkeybone.com.my/about_us.html Monkey Bone Records : About Us]</ref>
 
Monkey Bone merupakan salah satu daripada syarikat yang menjadi ahli [[Persatuan Industri Rakaman Malaysia]]<ref>[http://www.rim.org.my/main/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=42 RIM Members]. Kemas kini terakhir pada 2 Jun 2017.</ref> dan [[One Stop Music|One Stop Music Berhad]]<ref>[https://www.onestopmusic.com.my/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=6 Our Members] One Stop Music</ref> Monkey Bone juga mempunyai saluran kandungan Islamik di Youtube dengan jenama [[Rehal Channel]].
 
Monkey Bone juga menjadi antara penganjur [[KAMI|KAMI The Gig]] yang diadakan sekitar [[Malaysia]]. [[Gig]] tersebut menampilkan pelbagai [[kugiran]] [[Muzik indie|indie]] dari [[Malaysia]].