Headwind: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 35:
Setelah beberapa lama Headwind kembali bermain muzik di kelab mereka bekerja, dua orang anggota mereka, Man Senoi dan Wan telah menarik diri daripada Headwind atas hala tuju dan komitmen yang berlainan. Tempat mereka kemudiannya telah digantikan oleh Muhayudin Ramly atau Kudin, pemain keyboard yang berasal dari [[Long Pasia]], [[Sabah]]. Dengan penyertaan Kudin, Headwind mengambil keputusan untuk bergerak hanya lima orang sahaja.
 
Pada tahun 1986 di Festival Golden Kite World Song , Zainal memenangi Anugerah Artis Muda Berbakat dan Headwind pun muncul dengan album kedua berjudul ''[[Headwind 86]]'' di bawah label yang sama. Untuk memantapkan susunan muzik dalam album tersebut, Headwind juga menyuntik sedikit elemen rock selain mengekalkan genre pop dalam beberapa buah lagu memandangkan permainan gitar Zulkif banyak menerima pengaruh daripada Eddie van Halen, gitaris terkemuka dari Barat. Album ini ternyata telah menaikkan nama mereka di persada seni tanah air dengan lagu-lagu hit seperti ''Segalanya Mungkin'', ''Hanya Di Radio'' dan ''Hati Tak Berpenghuni''. Sebuah lagu mereka dari album terdahulu, ''Keindahan Pelangi'' telah diubah judul menjadi ''Pelangi'' dengan susunan muzik yang baharu dan turut menjadi siulan ramai pada ketika itu.
 
Berbekalkan kejayaan album tersebut, maka terhasillah album ketiga mereka yang diberi judul ''[[Headwind 3]]'' pada tahun yang sama. Album ini turut meletup di pasaran dengan lagu-lagu hit mereka seperti ''Kita Serupa'', ''Suraya'' dan ''Memori Luka''. Selain itu, mereka turut diberi pengiktirafan dari TV3 apabila lagu ''Memori Luka'' telah mara ke peringkat akhir [[Anugerah Juara Lagu 1987|Juara Lagu '87]].