Perbincangan:Dasar Ekonomi Baru: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Edmundwoods (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Didie (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 11:
::Mungkin benar orang Pulau Pinang lebih percayakan DAP berbanding Gerakan. Apa pun, Wikipedia bukan forum untuk berdebat mengenai hal ini. [[Pengguna:Aurora|...Aurora...]] 15:58, 19 Mac 2008 (UTC)
Politik memang sesuatu yang pelik. Ramai ahli politik sebenarnya suka berbohong. Kadangkala mereka cakap sampah saja. Saya pernah dengar kata paderi saya bahawa PAS pernah mengatakan bahawa "agama Kristian merupakan musuh yang terbesar bagi negara kita". --[[User:Edmundwoods|אדמוןד ואודס]]<sub>[[Special:Contributions/Edmundwoods|自分の投稿記録]]</sub> 16:34, 19 Mac 2008 (UTC)
 
Ya memang betul kata Cheguman, UMNO telah terbukti dengan rekod perjuangannya jika dibandingkan dengan parti lain. Apapun, parti lain(terutama DAP-PKR-PAS) juga berhak memperoleh peluang membuktikan perjuangannya juga menerusi pilihan raya. Sebenarnya, orang Melayu Penang tidak memboikot mana-mana parti sekalipun. Mengikut polisi pilihan raya, ''undi adalah rahsia'' dan pengundi berhak memilih sesiapa sekalipun. Janganlah sekalian menafikan hak seorang pengundi ye. Itu kebebasan sebagai pengundi dan tak perlu lagi merungut kenapa tak undi "BN" atau "UMNO". Adakah pengundi perlu mengundi "BN" tetapi tidak rela akan pilihan tersebut. Itu yang sekalian kehendaki, kah? Untuk informasi sekalian, DAP bukanlah sebuah parti yang ditubuhkan semata-mata yang hanya boleh disertai oleh kaum Cina. Itu adalah perspektif yang salah kerana DAP boleh disertai semua kaum di Malaysia. Jangan salah faham. Masalahnya, orang Melayu sering terpengaruh dengan persekitaran, kawan-kawan, dan media cetak/elektronik(walaupun ada kesangsian) lalu menyokong BN-UMNO. Sebab itulah, tak ramai yang masuk DAP. Cuba anda perhati bilangan penyertaan ahli daripada kaum Cina, rasanya ada di semua parti utama di Malaysia kecuali PAS. Antara parti itu ialah; DAP, PKR, MCA, dan Gerakan. Sekian.— [[Pengguna:Didie|Didie]] <sup>([[Perbincangan Pengguna:Didie|bincang]])</sup> 17:00, 19 Mac 2008 (UTC)
Kembali ke laman "Dasar Ekonomi Baru".