Nafas Cinta: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
→‎Plot: Memperbaiki ejaan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih Suntingan aplikasi Android
Cityzens07 (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 28:
'''''Nafas Cinta''''' ialah sebuah filem genre drama dan cinta [[Malaysia]] yang diterbitkan pada tahun [[1998]]. Filem ini telah diarahkan oleh Jailani Abdul Ghani.
 
<nowiki>== Plot ==</nowiki>
==Plot==kisah mengenai amir (Awie menjadi komposer kepada Suria(Maizurah)bersama kumpulan mereka Insoirasi.Dalam pada masa itu Suria yang datang dari kampung berhijrah bersama neneknya kebandar yang dibawa oleh Amir untuk menjadi artis recording.Dibandar mereka ditemukan dengan Jalaludin (ayah Norman) seorang Chairman disyarikat Recoder tersebut.Manakala Suria mempunyai perasaan terhadap Amir namun Ayah Amir mempunyai niat serong terhadap Suria.
 
==Plot==kisahKisah mengenai amir (Awie menjadi komposer kepada Suria(Maizurah)bersama kumpulan mereka InsoirasiImaginasi.Dalam pada masa itu Suria yang datang dari kampung berhijrah bersama neneknya kebandar yang dibawa oleh Amir untuk menjadi artis recording.Dibandar mereka ditemukan dengan Jalaludin (ayah Norman) seorang Chairman disyarikat Recoder tersebut.Manakala Suria mempunyai perasaan terhadap Amir namun Ayah Amir mempunyai niat serong terhadap Suria.
Norman( Norman Hakim) juga mempunyai perasaan terhadap Suria.Manakala pengurus Suria (Rosyam Noor) merasa bimbang akan kejahatan ayah Norman yang ingin melakukan tindakan tidak baik terhadap Suria akhirnya dia dipukul..