Putri yang Ditukar: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Atas Nama Cinta (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Atas Nama Cinta (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 52:
 
== Sinopsis ==
Amira ([[Nikita Willy]]) dan Zahira mempunyai([[Yasmine Wildblood]]) memiliki kehidupan yang berbezaberbeda. Amira hidup sederhana bersama kedua orang tuanya, Ihsan (Sultan Djorghi) dan Utari (Marini Zumarnis). Sedangkan Zahira hidup mewah bersama kedua orang tuanya, Prabu (Atalarik Syach) dan Aini ([[Vonny Cornelia]]), serta ibu tiri MalenaSelena (Moudy Wilhelmina) dan kakak tiri Meisya ([[Citra Kirana]]).
 
Tidak seperti Amira yang hidup penuh cinta dalam keluarganya. Sedangkan Zahira, walaupun mendapatkan kasih sayang yang berlimpah dari kedua-dua orang tuanya, tetapi ia selalu mendapat perlakuan tidak baik dari MalenaSelena dan Meisya. Arman ([[Glenn Alinskie]]) lah, pemandusopir peribadinyapribadinya, satu-satunya orang di rumah yang tahu perihal itu, dan selalu membuat Zahira tegar.
Amira dan Zahira mempunyai kehidupan yang berbeza. Amira hidup sederhana bersama kedua orang tuanya, Ihsan dan Utari. Sedangkan Zahira hidup mewah bersama kedua orang tuanya, Prabu dan Aini, serta ibu tiri Malena dan kakak tiri Meisya.
 
Tanpa seorang pun tahu, Zahira sebenarnya adalah anak Ihsan dan Utari. Sedangkan Amira adalah anak Prabu dan Aini. Wisnu ([[Yadi Timo]]) yang dendam pada Prabu keranakarena telah membuatnya kurang upayacacat, menukarkan kedua-dua bayi tersebut yang lahir bersamaan. Wisnu ingin memberi Prabu pelajaran, keranakarena ia mengasuh kanak-kanakanak dari musuh bebuyutannyabubuyutannya, Ihsan, yang adalah cinta sejati isteriistri keduanya, Aini. Wisnu pun yang pernah berjanji untuk menjodohkan anaknya dengan anak Ihsan dan Utari pun menitipkan anaknya ke Surti (Ana Pinem), pembantu di keluarga Prabu. Dan anaknya itu adalah Arman.
Tidak seperti Amira yang hidup penuh cinta dalam keluarganya. Sedangkan Zahira, walaupun mendapatkan kasih sayang yang berlimpah dari kedua-dua orang tuanya, tetapi ia selalu mendapat perlakuan tidak baik dari Malena dan Meisya. Arman lah, pemandu peribadinya, satu-satunya orang di rumah yang tahu perihal itu, dan selalu membuat Zahira tegar.
 
Kerumitan berlakuterjadi apabilasaat masing-masing kedua-duanyakeduanya dipertemukan, Amira dan Zahira. Amira pun bertemu secara tidak sengaja dengan Prabu dan Aini. Amira pun bertemu dan berkenalan dengan Zahira dan Arman, saat ia mengalami kemalangankecelakaan keranakarena hampir dilanggarditabrak oleh pemuda kaya bernama RizqiRizky ([[Rezky Aditya]]).
Tanpa seorang pun tahu, Zahira sebenarnya adalah anak Ihsan dan Utari. Sedangkan Amira adalah anak Prabu dan Aini. Wisnu yang dendam pada Prabu kerana telah membuatnya kurang upaya, menukarkan kedua-dua bayi tersebut yang lahir bersamaan. Wisnu ingin memberi Prabu pelajaran, kerana ia mengasuh kanak-kanak dari musuh bebuyutannya, Ihsan, yang adalah cinta sejati isteri keduanya, Aini. Wisnu pun yang pernah berjanji untuk menjodohkan anaknya dengan anak Ihsan dan Utari pun menitipkan anaknya ke Surti, pembantu di keluarga Prabu. Dan anaknya itu adalah Arman.
 
Amira semakin bingung ketika Prabu, Aini & Zahira datang ke pemakaman ayahnya, Ihsan. Amira yang sedang bersedih langsung shock ketika Prabu mengenalkan namanya, keranakarena Amira mendengar bahawabahwa Prabu- lah yang menyebabkan ayahnya meninggal dunia.
Kerumitan berlaku apabila masing-masing kedua-duanya dipertemukan, Amira dan Zahira. Amira pun bertemu secara tidak sengaja dengan Prabu dan Aini. Amira pun bertemu dan berkenalan dengan Zahira dan Arman, saat ia mengalami kemalangan kerana hampir dilanggar oleh pemuda kaya bernama Rizqi.
 
Waktu pun terus bergulir, dan mereka semua seperi hidup dalam lingkaran yang tidak terputus. Akankah kebenaran akan terungkap?.. bagaimanakah reaksi Amira dan Zahira ketika tahu kebenarannya.
Amira semakin bingung ketika Prabu, Aini & Zahira datang ke pemakaman ayahnya, Ihsan. Amira yang sedang bersedih langsung shock ketika Prabu mengenalkan namanya, kerana Amira mendengar bahawa Prabu-lah yang menyebabkan ayahnya meninggal dunia.
 
== Pelakon ==