Angkasapuri: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 113:
* '''Wisma TV''' - saluran [[TV1]], [[TV2]], [[TV6]] dan [[Sukan RTM]], program televisyen RTM diterbitkan dari sini.
* '''Wisma Berita''' - saluran [[Berita RTM]], Bilik Berita TV dan studio berita termasuk Berita Radio.
* '''Wisma Radio''' - Stesen radio nasional RTM [[Ai FM]], [[Asyik FM]], stesen radio bandaraya [[RadioKuala KlasikLumpur]] (dahulunya Klasik Nasional),iaitu [[MinnalKL FM]], [[NasionalRadio FMKlasik]] dahulunya Muzik FM) dan, [[TraXXMinnal FM]] dan bekas stesen radio antarbangsa RTM, [[SuaraNasional MalaysiaFM]] (kecuali Perkhidmatan Bahasa Tagalog) disiarkan di sini di samping Radio Suara Islam (Bahasa Malaysia dan Inggeris) termasuk bekas stesen radio bandaraya [[Kuala Lumpur]] iaitu [[KLTraXX FM]].
** '''[[KL FM]]''' - Tingkat 1
** '''[[Radio Klasik]]''' - Tingkat 2 Selatan
** '''[[TraXX FM]]''' - Tingkat 2 Utara
Baris 121 ⟶ 122:
* '''Auditorium Perdana''' - tempat untuk siaran langsung utama yang disiarkan di sini. Juga dikenali sebagai Audiotorium Besar dan Audiotorium RTM.
* '''Auditorium P. Ramlee''' - Mengambil nama sempena seniman negara Allahyarham Tan Sri [[P. Ramlee]].
* '''Pusat Penyiaran Antarabangsa (IBC)''' - dibuka pada 24 Ogos 1998 untuk siaran antarabangsa [[Sukan Komanwel 1998]] dan kemudian menjadi tempat tambahan jabatan penyiaran seperti [[KL FM]]. Kini, saluran [[TV Okey|OKEY]] berpusat di sini.<ref>[http://lib.perdana.org.my/PLF/Digital_Content/Prominent_Leaders/Mahathir/News_1968-2004/1996-1998/1998pq/pusat%20siaran%20sia.pdf Pusat siaran siap 30 Ogos]</ref><ref>[http://lib.perdana.org.my/PLF/Digital_Content/Prominent_Leaders/Mahathir/News_1968-2004/1996-1998/1998aj/cara%20meluas.pdf Liputan KL '98 secara meluas]</ref>
* '''Institut Penyiaran dan Penerangan Tun Abdul Razak''' ('''IPPTAR''') - Stesen radio negeri Selangor, [[Selangor FM]] dan ibu pejabat [[Kesatuan Penyiaran Asia Pasifik]] (ABU), yang RTM merupakan salah satu ahlinya, terletak di sini.