Adnan Yaakob: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Naive. In denial.
Yosri (bincang | sumb.)
k Membalikkan suntingan oleh 158.143.153.244 (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh Aurora
Baris 28:
== Kerjaya ==
Beliau memulakan kerjaya sebagai guru di Sekolah Menengah Agama Pelangai, Bentong pada tahun 1969 sebelum menyambung pengajian pada 1972. Kemudian beliau meneruskan perkhidmatan sebagai guru sehingga mengambil keputusan berhenti untuk menjadi ahli politik sepenuh masa pada tahun 1985. Pada tahun 1986, beliau bertanding dalam [[Pilihan Raya Umum Malaysia 1986]] di DUN Pelangai mengalahkan calon DAP.
 
=='''Kurang Ajar'''==
==='''"Go To Hell"'''===
Pada tahun 2006, Adnan Yaakob mengeluarkan kata-kata "go to hell" atau "pergi jahanam" kepada media kerana dikatakan tersalah lapor ucapannya di Dewan Undangan Negeri pada 21 April. Dalam ucapan itu Adnan memohon kerajaan persekutuan memberi geran tahunan antara RM150 juta hingga RM200 juta kepada Pahang agar negeri itu boleh menghentikan terus aktiviti pembalakan. Kata-kata "go to hell" itu dihamburnya sehari kemudian di dalam Dewan, di hadapan wakil-wakil rakyat dan puluhan pemerhati, termasuk sekumpulan pelajar sebuah sekolah menengah.
 
==='''Isyarat Lucah'''===
Adnan dilabelkan "samseng" oleh sesetengah pihak kerana pada hari penamaan calon pilihan raya kecil Sanggang (21 Mac 2000) beliau telah menunjukkan isyarat tangan yang ditafsirkan sebagai isyarat lucah kepada anggota pembangkang. [http://www.youtube.com/watch?v=2xV--vCSG3c]
 
== Politik ==