Mohd Abdul Wahid Endut: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Kurosagi7 (bincang | sumb.)
Laman baru: '''Mohd Abdul Wahid Endut''' merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri Terengganu Wakaf Mempelam. Beliau dilahirkan pada 29 September 1957 di Kampung Pulau Rusa dan kini menetap di Kampung S...
 
Kurosagi7 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
'''Mohd Abdul Wahid Endut''' merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri [[Terengganu]] Wakaf Mempelam sejak [[1990]]. Beliau dilahirkan pada [[29 September]] [[1957]] di Kampung Pulau Rusa. Wahid mula mendapat pendidikan awal di Sekolah Rendah Sultan Sulaiman, [[Kuala Terengganu.]] kemudian ke Sekolah Menengah Sultan Sulaiman, Kuala Terengganu dan menyambung pengajian ke peringkat lebih tinggi di [[Universiti PertanianPutra Malaysia]] (UPM).
 
Beliau juga mempunyai pengalaman bekerja sebagai Pegawai tadbir di UPM, menjalankan perniagaan berasaskan pertanian, pernah dilantik sebagai Ahli Majlis Menyuarat Kerajaan (Exco) negeri Terengganu dari tahun [[1999]]-2005[[2004]]. Selain itu, pengalamannya dalam parti PAS pernah memegang jawatan Bendahari Dewan Pemuda PAS Pusat dan Ketua Pemuda PAS Terengganu dari tahun 1991/ 1993.
'''Mohd Abdul Wahid Endut''' merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri Terengganu Wakaf Mempelam. Beliau dilahirkan pada 29 September 1957 di Kampung Pulau Rusa dan kini menetap di Kampung Seberang Baruh Kiri, Jalan Kelantan, Kuala Terengganu.
 
MempunyaiBeliau empunyai seorang isteri bernama Wan Fatimah Wan Abdullah bersama 9 orang anak yang terdiri dari dua lelaki dan tujuh orang perempuan. Isterinya, merupakan seorang warga pendidik yang gigih di sebuah sekolah kerajaan di negeri ini.
 
Wahid mula mendapat pendidikan awal di Sekolah Rendah Sultan Sulaiman, Kuala Terengganu. Sekolah Menengah Sultan Sulaiman, Kuala Terengganu dan menyambung pengajian ke peringkat lebih tinggi di Universiti Pertanian Malaysia (UPM).
 
Beliau juga mempunyai pengalaman bekerja sebagai Pegawai tadbir di UPM, menjalankan perniagaan berasaskan pertanian, pernah dilantik sebagai Ahli Majlis Menyuarat Kerajaan (Exco) negeri Terengganu dari tahun 1999-2005.
 
Kini, sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Wakaf Mempelam sejak dari tahun 1990 hingga sekarang. Selain itu, pengalamannya dalam parti PAS pernah memegang jawatan Bendahari Dewan Pemuda PAS Pusat dan Ketua Pemuda PAS Terengganu dari tahun 1991/ 1993.