KRI Sigurot: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Zamwan (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
'''KRI Sigurot (864)''' merupakan [[kapal perang]] [[tentera laut Indonesia]] jenis bot peronda kecil [[kapal]] ''kelas Sibaru - HMAS Attack'' yang sentiasa bersedia mempertahankan negara pulau [[Indonesia]]. KRI Sigurot memenuhi keperluan Indonesia dan berperanan mempertahankan Indonesia dari kapal-kapal musuh. KRI Sigurot dibina oleh ''Evans Deakin, Ltd., [[Australia]]''. Ia dilancarkan pada 1968.
 
Kapal lain dalam kelas yang sama adalah [[KRI Sibaru]], [[KRI Suliman]], [[KRI Sigalu]], [[KRI Silea]], [[KRI Siribua]], [[KRI Siada]], [[KRI Sikuda]], dan [[KRI Sigurot]]. KRI Sigurot mempunyai 22 orang anak kapal termasuk pegawai. KRI Sigurot dilengkapi untuk misi pertempuran permukaan ke permukaan di laut.
[[Kapal]] '''KRI Sigurot''' milik Indonesia merupakan kapal jenis bot peronda kecil [[kapal]] ''kelas Sibaru - HMAS Attack''. KRI Sigurot memenuhi keperluan Indonesia dan berperanan mempertahankan Indonesia dari kapal-kapal musuh. KRI Sigurot dibina oleh ''Evans Deakin, Ltd., [[Australia]]''. Ia dilancarkan pada 1968.
 
Kapal lain dalam kelas yang sama adalah [[KRI Sibaru]], [[KRI Suliman]], [[KRI Sigalu]], [[KRI Silea]], [[KRI Siribua]], [[KRI Siada]], [[KRI Sikuda]], dan [[KRI Sigurot]].
 
KRI Sigurot mempunyai 22 orang anak kapal termasuk pegawai. KRI Sigurot dilengkapi untuk misi pertempuran kapal ke kapal di permukaan laut "anti-surface warfare".
 
Kapal KRI Sigurot sepanjang 32.76 [[meter|m]]; 6.2 meter * 1.9 meter ( 107.5 kaki panjang * 20.3 kaki * 6.2 kaki) mempunyai kelajuan bertempur pada 21 batu nautikal. KRI Sigurot mempunyai seseran 146 tan penuh atau 115 tan ketika kosong.
Baris 11 ⟶ 7:
Rekabentuk kapal membenarkan tatarajahnya ditukar bagi menerima pelbagai sistem persenjataan dan pengesan untuk memenuhi keperluan operasi yang berkembang bagi angkatan tentera Indonesia.
 
==TORPEDOKelengkapan==
===Sistem dorongan===
PropulsionDorongan: 2 dieselsdiesel, 2 shaftsaci, 3,460 bhp, 21 knotsknot
Kapal KRI Sigurot mempunyai dua enjin disel yang disambung kepada dua gandar yang menghasilkan 3,460 bhp secara berterusan dengan kelajuan bertempur 25 batu nautikal.
 
===Persenjataan===
Tiada maklumat
ArmamentSenjata: 11x 40 mm, 11x 7.62 mm MGmesingan
 
==PELURU BERPANDU==
 
Tiada maklumat
 
==MERIAM==
Propulsion: 2 diesels, 2 shafts, 3,460 bhp, 21 knots
Armament: 1 40 mm, 1 7.62 mm MG
 
Meriam utama bot peronda kelas Sibaru, KRI Sigurot yang dipasang pada dek hadapan, adalah meriam 40 mm dan mesingan 7.62 mm pelbagai kegunaan yang menawarkan pertahanan udara jarak-dekat terhad terhadap pesawat sayap kekal dan pesawat sayap berputar dan bagi tugan rondaan.
 
==PENANGKIS "COUNTERMEASURES"==
 
==PENGESAN==
 
 
==TUJAHAN ==
 
Kapal KRI Sigurot mempunyai dua enjin disel yang disambung kepada dua gandar yang menghasilkan 3,460 bhp secara berterusan dengan kelajuan bertempur 25 batu nautikal.
 
== Pegawai pemerintah KRI Sigurot ==
Baris 39 ⟶ 22:
 
== Pautan luar ==
 
*
 
[[Kategori:KRI|Sigurot]]