Bukan Bintang Biasa

filem Indonesia

Bukan Bintang Biasa adalah filem Indonesia yang dirilis pada tahun 2007. Pengarah filem ini ialah Lasja Fauzia Sustayo dan dibintangi oleh Raffi Ahmad, Chelsea Olivia Wijaya, Dimas Beck, Laudya Cynthia Bella dan Ayushita. Tayangan perdananya ialah pada 26 Julai 2007.

Bukan Bintang Biasa
Poster Filem
PengarahLasja Fauzia Susatyo
PenulisMelly Goeslaw
Titien Wattimena
DibintangiRaffi Ahmad
Chelsea Olivia Wijaya
Laudya Cynthia Bella
Dimas Beck
Ayushita
Muzik olehMelly Goeslaw
Syarikat
penerbitan
Diedarkan olehMaxima Pictures
Falcon Pictures
Tarikh tayangan
26 Julai 2007
Masa tayangan
105 Minit
NegaraIndonesia Indonesia
BahasaBahasa Indonesia

Pelakon sunting

Sinopsis sunting

Bella, Raffi, Ayu, Dimas dan Ayu adalah lima remaja yang belajar di sebuah kampus seni. Sebagai remaja, kesibukan mereka tentunya bukan hanya belajar dan kegiatan eksul lainnya tapi mereka juga sibuk dengan urusan cinta masing-masing. Bella dan Raffi yang mulanya bercinta harus putus dengan alasan klise.

Berbeza dengan Dimas dengan Chelsea. Meskipun Chelsea kadang-kadang tulalit dan mudah lupa tetapi kepintarannya dan keimutannya membuat Dimas akhirnya jatuh cinta kepadanya. Masih ada Ayu yang suka chatting dan berharap suatu hari nanti ia akan menemukan seseorang seperti dalam mimpinya.

Perjalanan cinta masing-masing tidakalh mudah walaupun pada akhirnya mereka menemukan pasangan cinta mereka. Lebih dari itu meskipun cinta pernah membuat hubungan kelimanya renggang tapi mereka sedar bahawa persahabatan ternyata lebih penting.

Album sunting

Ost. Bukan Bintang Biasa

  • Bukan Bintang Biasa
  • Jangan Bilang Tidak
  • Maafkan
  • Karena Cinta
  • Tak Mau Sendiri
  • Ku Cinta Apa Adanya Kamu

Pautan luar sunting