Mom Has an Affair (siri TV)

Mom Has an Affair (Hangul: 엄마가 바람났다, Eommaga Baramnadda) adalah merupakan sebuah drama Korea Selatan yang disiarkan di saluran SBS yang dibintangi oleh Hyun Jyu-ni, Lee Jae-hwang, Moon Bo-ryung dan Kim Hyung-beom.

Mom Has an Affair
GenreDrama
Cinta
Keluarga
Ditulis olehAhn Seo-jung
PengarahKo Heung-sik
Dibintangi oleh
Hyun Jyu-ni
Lee Jae-hwang
Moon Bo-ryung
Kim Hyung-beom
Negara asalKorea Selatan
BahasaKorea
Bilangan episod122
Penerbitan
Tempoh siaran32 minit per episod
Penyiaran
Saluran asalSBS
Siaran asal4 Mei – 23 Oktober 2020
Kronologi
MengikutiWant a Taste?
Diikuti olehPhoenix 2020
Laman sesawang

Sinopsis sunting

Sejak ayahnya meninggalkan rumah mereka dan ibunya meninggal, Oh Pil-jung (Hyun Jyu-ni) telah menjaga adiknya. Dia bermimpi memiliki kehidupan biasa, termasuk menjadi guru PE, berkahwin dengan lelaki yang baik, dan mempunyai anak. Hidupnya berubah setelah dia berkahwin dengan Park Tae-Sub (Kang Seo-joon), yang mempunyai seorang anak lelaki Park Min-ho (Gil Jung-woo). Tae-sub muflis dan itu telah menyebabkan pelbagai masalah berlaku, tetapi Pil-jung berjuang untuk keluar dari masalah yang disebabkan oleh Tae-sub. Pada suatu hari, Tae-sub ditemui mati secara tiba-tiba.

7 tahun kemudian, Pil-jung sibuk melakukan bermacam-macam jenis pekerjaan untuk menyara anaknya tirinya Min-ho dan serta anak perempuannya Min-ji (Hong Je-yi). Pil-Jung gembira dengan hidupnya sebagai ibu tunggal, tetapi Min-ho dan Min-ji ingin sekali mempunyai ayah yang baik dan kaya. Maka dari itu Min-ho dan Min-ji merancang ingin menjodohkan ibu mereka dengan seorang lelaki yang kacak dan kaya raya iaitu Kang Seok-joon (Lee Jae-hwang).

Pelakon sunting

Watak utama
Keluarga Oh Pil-jung
Keluarga Kang Seok-joon
Keluarga Lee Eun-joo
Watak lain
Watak tambahan

Rujukan sunting