Sekolah Kebangsaan Sipinong

Sekolah Kebangsaan Sipinong atau nama ringkasnya SK Sipinong, merupakan sebuah Sekolah kebangsaan yang terletak di Beg Berkunci 02.

Sekolah Kebangsaan Sipinong
Lokasi
SANDAKAN, SABAH
 Malaysia
Maklumat
Jenis sekolahSEKOLAH KEBANGSAAN
MotoILMU PENERANG HIDUP
Nombor sekolah0138839318
Kod sekolahXBA2069
PengetuaSAZAHLIE BIN SAPAR
GPK Pentadbiran dan AkademikZURAIMIE BIN ZAKARIA
Penolong Kanan Hal Ehwal MuridMOHAMMAD BIN SAAT
Penolong Kanan KokurikulumHADDRIN BIN KUTA
FaksTIADA


Pada 2009, Sekolah Kebangsaan Sipinong memiliki 37 pelajar lelaki dan 51 pelajar perempuan, menjadikan jumlah keseluruhan murid seramai 88 orang. Ia mempunyai seramai 11 orang guru.2009

Sejarah sunting

Pencapaian sunting

Sk sipinong telah mendapat tempat pertama dalam pertandingan bola tampar bagi kategori lelaki dan perempuan peringkat sekolah dan daerah . Namun demikian , mereka turun satu mata pada pertandingan peringkat negeri iaitu mendapat tempat kedua. Walaupun begitu , saya kagum dengan pencapaian mereka dalam pertandingan bola tampar ini kerana mereka telah berkerjasama dengan semua pemain bola tampar . Justeru hubungan mereka bertambah erat sejak pertandingan ini berlangsung . Saya bangga dengan semangat kesukanan yang tinggi dalam diri masing-masing . Ketua pasukan bola tampar bagi kategori lelaki dikenali sebagai Masran . Beliau dan rakan sepasukan beliau telah membuat sehabis baik dalam mengejar kemenangan dalam masa yang sama mereka juga bersatu padu . Ini yang kita mahu dalam semangat kesukanan . Sekian terima kasih .

Alamat sunting

Sekolah Kebangsaan Sipinong
Beg Berkunci 02
90500, Sandakan
Sabah, Malaysia
Telefon = 0138839318
Fax = TIADA

Pautan luar sunting