Kegunaan sunting

Berikut ialah pendokumenan TemplateData untuk templat ini yang digunakan oleh VisualEditor dan alatan-alatan lain; lihat laporan penggunaan parameter bulanan untuk templat ini.

TemplateData untuk Pengguna Discord

Kotak pengguna untuk menandakan bahawa seseorang pengguna bersembang di Discord.

Parameter templat

ParameterKeteranganJenisStatus
Akaunaccount

Nama akaun Discord anda.

Rentetanpilihan
Lumpuhkan Kategorinocat

Halaman ini tidak akan ditambah secara automatik ke kategori "Ahli Wikipedia yang menggunakan Discord" sekiranya parameter ini ditetapkan ke "true" (tanpa tanda petikan).

Tersedia
false
Rentetanpilihan

Pengkategorian sunting

Templat ini mengkategorikan laman pengguna secara automatiknya di mana ianya ditransklusikan ke dalam Kategori:Ahli Wikipedia yang menggunakan Discord.

  • Laman pengguna tidak akan dikategorikan sekiranya parameter |nocat=yes digunakan.

Untuk menambah diri sendiri ke Kategori:Ahli Wikipedia yang menggunakan Discord tanpa menggunakan kotak pengguna, tambahkan ini ke laman pengguna anda:

[[Kategori:Ahli Wikipedia yang menggunakan Discord|{{subst:PAGENAME}}]]

Nota: Supaya templat ini serasi dengan garis panduan kotak pengguna dan kategori pengguna, dan untuk mengelakkan pencemaran kategori, templat ini menggunakan tag <includeonly> dan kod bersyarat untuk mengelakkan penyertaan halaman selain laman pengguna ke dalam kategori pengguna secara automatik. Templat ini hanya akan mengkategorikan laman pengguna di mana ianya ditransklusikan, dan tidak akan mengkategorikan halaman di ruang nama lain.

Lihat juga sunting