The Queen Returns (siri TV)

The Queen Returns (Bahasa Korea: 공주가 돌아왔다 / Gongjuga Dolawatda) merupakan sebuah drama Korea Selatan yang diterbitkan pada tahun 2009 dan disiarkan di saluran KBS2 bermula pada 14 Spetember 2009, bersiaran pada setiap hari Isnin dan Selasa pada jam 9:55 malam.

The Queen Returns
Juga dikenali sebagai
  • Dancing With the Enemy
  • The Princess Has a Returned
GenreDrama
Komedi
Ditulis olehLim Hyeon-kyeong
Lee Joo-yeon
PengarahPark Ki-ho
Dibintangi oleh
Hwang Shin-ye
Oh Yeon-su
Tak Jae-hoon
Lee Jae-hwang
Oh Young-shil
Negara asal Korea Selatan
BahasaKorea
Bilangan episod16
Penerbitan
Tempoh siaran1 jam per episod
Penyiaran
Saluran asalKBS2
Siaran asal14 September 2009 – 03 November 2009
Kronologi
MengikutiKorean Ghost Stories
Diikuti olehTaming of the Heir

Sinopsis sunting

Cha Do-kyung adalah "gadis itu" dan menjadi pusat perhatian selama zaman sekolahnya. Berkat penampilan dan latar belakang keluarga yang mewah, dia dikelilingi oleh banyak pelamar dan pengagum. Sebaliknya, Jang Gong-shim, teman Do-kyung, yang selalu ketinggalan jauh dari Do-kyung dalam setiap aspek merasa lebih rendah darinya ketika dewasa. Namun, pendirian Do-kyung satu malam dengan Bong-hee, teman lelaki Gong-shim ketika itu, menyebabkan kehamilan yang tidak diingini dengan anak kembar. Perkahwinan berikutnya Do-kyung dan Bong-hee menjadikan kedua wanita itu menjalani kehidupan yang sangat berbeza.

Do-kyeong menjadi suri rumah biasa sementara mengkhianati Gong-shim yang pergi ke luar negara untuk melanjutkan pelajarannya menjadi selebriti yang mungkin merupakan nasib Do-kyeong. Keadaan mereka yang terbalik menjadikan mereka saling bertentangan dan akhirnya mereka bertengkar dengan Hyun-woo yang pernah menyukai Do-kyeong ketika masih muda. Terkoyak di antara kedua wanita itu, adakah Hyun-woo akan berpegang pada cinta pertamanya yang menjadi isteri lelaki lain atau akankah dia memutuskan untuk menikahi Gong-shim, anak itik buruk itu berubah menjadi angsa yang cantik? Adakah usaha Kong-sim untuk memenangi hati Hyun-woo akan berjaya?

Pelakon sunting

Watak utama
Watak tambahan
Penampilan khas

Rujukan sunting