Tomb of the Dragon

Tomb of the Dragon (bahasa Melayu harafiah Makam Naga) ialah sebuah filem berbahasa Inggeris yang mula ditayangkan pada tahun 2013.

Tomb of the Dragon
Poster tayangan pawagam
PengarahEric Styles
DibintangiScott Adkins, Dolph Lundgren, Lydia Leonard
Tarikh tayangan
2013
BahasaInggeris

Filem Tomb of the Dragon ini telah dihasilkan di bawah arahan pengarah Eric Styles.

Pelakon sunting

Filem ini turut disertai oleh beberapa orang pelakon terkenal, antaranya adalah Scott Adkins, Dolph Lundgren, Lydia Leonard

Ringkasan sunting

Travis dan pasukannya mengembara ke China untuk mencari apa yang tidak sepatutnya wujud ... misi mereka adalah untuk menangkap.

Ia mengenai kisah dua pemburu yang mengejar makhluk dianggap pupus, mitos atau amat jarang berlaku. Seorang adalah pemburu buruk besar putih, Harker (Dolph Lundgren), yang minatnya hanyalan membunuh, dan yang seorang lagi adalah pelindung yang membuat baik pada semua spesies, Travis (Scott Adkins) yang hanya mahu menangkap haiwan untuk kajian saintifik. Mereka memburu beruang gergasi bersama-sama dengan satu pasukan kecil untuk membantu mereka tetapi salah seorang daripada kumpulan itu terbunuh dan Travis dibelenggu oleh tuntutan mahkamah dan bersara. Dia dipujuk keluar di medan oleh rakaman video yang ditangkap mengenai makhluk besar di China di mana dia mendapat pasukannya kembali bersama-sama untuk menyiasat kesahihan cicak itu.

Apabila tiba di China yang indah, pasukannya mendapati Harker mendahului mereka untuk ketapak di mana mereka perlu mengkaji di mana makhluk tersebut telah dikesan dan di mana ia baru-baru ini dibunuh, tetapi beliau dan pasukannya mula untuk menyiasat sendiri dan membuat kemajuan yang lebih baik berbanding Harker yang besar dungu. Pasukan Travis 'sentiasa dihalang oleh Harker dan akhirnya, selepas banyak penipuan, ia membawa kepada pertarungan apabila sarangnya didedah dan satu kumpulan cuba untuk menangkapnya dan sementara yang satu lagi cuba untuk membunuhnya.

Rujukan sunting

Pautan luar sunting