Templat:Di-replaceable fair use-notice

Kegunaan wajar yang boleh digantikan Fail:{{{1}}} sunting

Amaran

Terima kasih kerana memuat naik [[:Fail:{{{1}}}]]. Saya terlihat laman fail tersebut menyatakan bahawa fail ini sedang digunakan di bawah kriteria kandungan tidak bebas. Walau bagaimanapun, saya percayai bahawa cara ia digunakan gagal kriteria kandungan tidak bebas pertama. Kriteria ini menyatakan bahawa fail-fail digunakan di bawah dakwaan kegunaan wajar mestilah tidak mempunyai perpadan yang bebas; dalam kata lain, jika fail tersebut boleh diliputi dengan fail berlesen bebas ataupun teks sendiri secara mencukupi, ia tidak boleh digunakan pada Wikipedia. Jika anda percayai bahawa fail ini tidak boleh digantikan, sila:

  1. Pergi ke [[:Fail:{{{1}}}|laman butiran fail tersebut]] dan tambahkan teks {{di-replaceable fair use disputed|<sebab anda>}} terus di bawah templat {{Di-replaceable fair use}} yang asli, menggantikan <sebab anda> dengan penjelasan pendek sebab fail ini tidak boleh digantikan.
  2. Pada [[|laman perbincangan fail tersebut]], tuliskan penjelasan penuh kenapa anda percayai fail ini tidak boleh digantikan.

Sebagai alternatif, anda juga boleh memilih untuk menggantikan media tidak bebas ini dengan mencari media berlesen bebas tentang subjek yang sama, memohon bahawa pemegang hak cipta membebaskan media ini (atau yang sepadan) di bawah lesen bebas, atau dengan mencipta media baru diri sendiri (contohnya, dengan mengambil gambar subjek sendiri).

Jika anda telah memuat naik media tidak bebas yang lain, pastikan bahawa anda telah menyatakan bagaimana media-media itu memenuhi dengan penuh kriteria kandungan tidak bebas kami. Anda boleh mendapat senarai laman butiran yang anda telah menyunting dengan mengeklik pautan ini. Notakan bahawa walaupun anda mengikut langkah-langkah 1 dan 2 di atas, media tidak bebas yang boleh digantikan dengan alternatif-alternatif berlesen bebas akan dihapuskan 2 hari selepas pemberitahuan ini (7 hari jika dimuat naik sebelum 13 Julai 2006), mengikut dasar kandungan tidak bebas. Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau memerlukan bantuan, sila bertanya mereka di laman soalan hak cipta media. Terima kasih.

Pendokumenan templat[cipta]