Airplane Mode (filem 2020)

Mod Pesawat ( Portugis: Modo Avião ) merupakan sebuah filem komedi Brazil tahun 2020 yang diarahkan oleh César Rodrigues, manakala lakon layar oleh Alberto Bremer serta ditulis oleh Renato Fagundes dan Alice Name-Bomtempo. Ia dibintangi oleh Larissa Manoela, Erasmo Carlos, Katiuscia Canoro, André Frambach dan Dani Ornellas. [1] Filem ini telah disiarkan pada 23 Januari 2020 oleh Netflix . [2]

Plot sunting

Ana, seorang pelajar reka bentuk fesyen yang bermimpi menjadi seorang penggaya yang hebat, melepaskan segala-galanya untuk menjadi pengaruh digital untuk jenama terkenal. Tetapi apabila dia melanggar keretanya semasa menggunakan telefonnya, dia terpaksa melakukan detoks digital di ladang datuknya.

Pengalaman itu mengajarnya cara untuk berhubung semula dengan orang lain secara bersemuka, serta kembali ke dalam reka bentuk fesyen.

Pelakon sunting

watak Pelakon (Portugis Brazil) Pelakon Suara (Dub Bahasa Inggeris)
Ana Larissa Manoela Brianna Knickerbocker
Germano Erasmo Carlos Doug Stone
Carola Katiuscia Canoro Roxanna Ortega
João André Frambach Nick Thurston
Inácio Michel Bercovitch Devin Henessey
Laura Sílvia Lourenço Julie Ann Taylor
Rebeca Mariana Amâncio Angie Sarkisyan
Fausto Phellyx Moura Dani Ornellas
Julia Nayobe Nzainab Daisy Koprowski
Gil Eike Duarte Kyle McCarley
Mara Amanda Orestes Julia Griswold
Victoria Helga Nemetik
Pelakon Adriano Fanti

Produksi sunting

Pada April 2019, telah diumumkan semasa acara Rio2C (Rio Creative Conference) 2019 bahawa Netflix akan menerbitkan filem komedi Brazil pertamanya yang dibintangi oleh Larissa Manoela . [3] Pada Julai 2019, diumumkan bahawa Erasmo Carlos, Katiuscia Canoro, André Frambach dan Dani Ornellas telah menyertai pelakon filem itu. Kualiti alih suara bahasa Inggeris dilaporkan lemah dengan lipsync yang buruk. [4]

Rujukan sunting

  1. ^ "Larissa Manoela and Erasmo Carlos start filming the Brazilian comedy Airplane Mode". Netflix Media Center. Diarkibkan daripada yang asal pada 26 July 2019. Dicapai pada 26 July 2019.
  2. ^ "Turn on 'Airplane Mode'". The Savvy Screener. 16 January 2020. Diarkibkan daripada yang asal pada 29 July 2020. Dicapai pada 28 July 2020.
  3. ^ "Netflix anuncia produções com Porchat, Maisa, Larissa Manoela e Wagner Moura". Folha de S.Paulo (dalam bahasa Portuguese). 24 April 2019. Diarkibkan daripada yang asal pada 25 April 2019. Dicapai pada 26 July 2019.CS1 maint: unrecognized language (link)
  4. ^ "Larissa Manuela e Erasmo Carlos iniciam gravações de filme da Netflix". Folha de Pernambuco (dalam bahasa Portuguese). 26 July 2019. Diarkibkan daripada yang asal pada 26 July 2019. Dicapai pada 26 July 2019.CS1 maint: unrecognized language (link)