Baal Veer adalah siri televisyen yang kanak-kanak India di SAB TV, yang bermula pada 8 Oktober 2012 dan disiarkan Isnin hingga malam Jumaat. Siri ini telah membintangi Dev Joshi Baal Veer dalam cerita-cerita tentang pengembaraan seorang budak ghaib dalam kedua-dua dongeng dan dunia manusia.

Acara ini adalah kira-kira Baal Veer (Dev Joshi), seorang budak ghaib. Cerita-cerita awal menunjukkan konfrontasi dengan dongeng jahat Bhayankar Pari (asalnya digambarkan oleh Shama Sikander dan kemudian oleh Shweta Kawatra) yang ingin menjadi permaisuri. Walau bagaimanapun, Maa Pari (Rukhsar Reyhman) mempunyai bersemayam Bahuroopi Rani Pari (Sudeepa Singh), menjadikan beliau Rani Pari. Bhayankar Pari, dengan bantuan dari pembantu beliau Tauba Tauba (Shridhar Watsar), cuba untuk menjadi Rani Pari tetapi dikalahkan oleh Baal Veer.

Baal Veer tinggal menyamar sebagai budak manusia Ballu yang kawan-kawan rapat adalah anak-anak manusia Manav (Rudra Soni) dan Meher (Anushka Sen). Manav dan Meher sering bermasalah dengan Montu, Rohit dan Keval tetapi Baal Veer datang untuk menyelamatkan mereka.

Pada bulan Mac 2015, plotlines mempunyai Baal Veer dihadapi Patanga Pari (Tiya Gandwani), Chakravyu Pari (Meghana Nikade) dan Sarangee Pari (Priyanka Sharma), peri jahat jenis layang-layang, mazes dan warna.


Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.

Rujukan sunting

Pautan luar sunting