Back to 15 ( Portugis: De volta aos 15 ) merupakan sebuah siri televisyen drama remaja Brazil yang ditayangkan pada 25 Februari 2022 menerusi Netflix . [1] Berdasarkan novel 2013 dengan nama yang sama oleh penulis Bruna Vieira, siri ini mengenai Anita, seorang wanita berusia tiga puluh tahun yang akhirnya kembali zaman semasa dia berusia lima belas tahun. Wanita muda itu akhirnya cuba membetulkan kehidupan semua orang di sekelilingnya, tetapi setiap perubahan pada masa lalu akan memberi kesan kepada masa depan semua orang dan kebanyakannya tidak menjadi lebih baik.

Back to 15
GenreDrama remaja
Berdasarkan daripada
De Volta aos 15 oleh Bruna Vieira
Pengarah
  • Vivianne Jundi
  • Dainara Toffoli
Dibintangi oleh
Negara asalBrazil
BahasaPortugis
Bilangan musim1
Bilangan episod6
Penerbitan
Penerbit eksekutif
  • Carol Alckmin
  • Mayra Lucas
Penerbit
  • Paulo Serpa
  • Rodrigo Sarti Werthein
Syarikat pengedaran
Netflix
Penyiaran
Saluran asalNetflix
Siaran asal25 Februari 2022 (2022-02-25) – present

Dibintangi oleh Maisa Silva dan Camila Queiroz, yang juga bertindak sebagai narator siri ini, bersama pelakon yang lain seperti Klara Castanho, Yana Sardenberg, João Guilherme, Bruno Montaleone, Amanda Azevedo, Mariana Rios, Pedro Vinícius, Alice Marcone, Caio Cabral, Breno Ferreira, Antônio Carrara dan Gabriel Stauffer.

Plot sunting

Back to 15 mengenai Anita (Camila Queiroz), seorang wanita berusia 30 tahun yang tinggal di São Paulo yang tidak menjadi wanita berjaya yang diimpikannya. Anita kembali ke bandar lamanya untuk majlis perkahwinan kakaknya dan selepas sedikit salah faham. Semasa berada di bilik tidur lamanya, Anita telah mengakses blog fotonya yang telah membawanya kembali kepada dirinya yang berusia 15 tahun (Maisa Silva) pada hari pertama sekolah menengah. Dengan fikirannya yang berusia 30 tahun, Anita memberikan menukar beberapa situasi yang berlaku semasa dia masih muda, hanya untuk menyedari bahawa setiap perubahan juga memberi kesan kepada masa depan orang lain. Wanita muda itu akhirnya menggunakan kemahiran yang baru ditemui ini untuk membetulkan kehidupan semua orang di sekelilingnya: Carol (Klara Castanho / Yana Sardenberg), sepupunya yang terlibat dengan budak lelaki tidak berguna; Luiza (Amanda Azevedo / Mariana Rios), kakaknya yang tinggal terperangkap dalam peranan puteri kecil bandar; César (Pedro Vinícius / Alice Marcone), rakan baharunya yang memerlukan keberanian untuk menjadi dirinya; dan Henrique (Caio Cabral / Breno Ferreira), kawan baik yang diam-diam jatuh cinta dengannya. Tetapi Anita juga mendapati bahawa setiap perubahan mungkin datang dengan harga yang sangat tinggi untuk semua orang yang terlibat. [2]

Pelakon sunting

watak 2006 2021
Anita Rocha Maisa Silva Camila Queiroz
Luiza Rocha Amanda Azevedo Mariana Rios
Antônio Rocha Felipe Camargo
Vânia Rocha Luciana Braga
Carol Klara Castanho Yana Sardenberg
Fabrício João Guilherme Bruno Montaleone
Henrique Caio Cabral Breno Ferreira
César/Camila Pedro Vinícius Alice Marcone
Eduardo Gabriel Wiedemann Fabrício Licursi
Douglas Dourado Lucca Picon Rafael Coimbra
Leonardo Pedro Ottoni
Joel Antônio Carrara Gabriel Stauffer

Rujukan sunting

  1. ^ "Back to 15". Netflix. Dicapai pada 14 March 2022.
  2. ^ Back to 15 | Official Trailer | Netflix. Netflix. 31 January 2022.