Badminton England

persatuan badminton

Badminton England ialah badan induk kebangsaan untuk sukan badminton di England. Badan ini bertujuan untuk mengatur, mendorong dan membangunkan sukan di seluruh England.

Badminton England
Kerangka
Jenis/bentuk sahPersatuan Sukan Kebangsaan
Anggota bagiPersekutuan Badminton Dunia, Badminton Europe Sunting ini di Wikidata
Tapak webbadmintonengland.co.uk
Facebook: badmintonengland Twitter: badmintonenglnd Youtube: UCWwfon60ed_j6-i5NFfiazw Sunting ini di Wikidata
Sejarah
Dibentuk13 September 1893[1]
Pengurusan
PresidenDiana Troke[2]
GabunganBEC, BWF
Lokasi
Ibu pejabatMilton Keynes
Lokasi
  • United Kingdom Sunting ini di Wikidata
Koordinat52°2′N 0°47′W Sunting ini di Wikidata
sunting · sunting di Wikidata
Lihat pendokumenan templat ini
Lihat pendokumenan templat ini

Ditubuhkan sebagai Persatuan Badminton England (Bahasa Inggeris: Badminton Association of England) pada 1893, persatuan ini berpusat di Milton Keynes dan mempunyai jabatan untuk Elite Play, Events, Membership, Development dan Coaching. Ia menjalin hubungan erat dengan 41 Kaunti England untuk memberi sokongan kepada struktur kelab dan liga.

Badan ini adalah ahli pengasas kepada Persekutuan Badminton Antarabangsa, yang dinamakan semula menjadi Persekutuan Badminton Dunia (BWF) yang juga merupakan badan pengelola antarabangsa untuk sukan ini.

Pusat badminton kebangsaan sunting

Pusat Badminton Kebangsaan di Loughton, Milton Keynes adalah kemudahan latihan elit khas yang menyediakan pangkalan bagi pasukan badminton Great Britain dan England dan mempunyai sejumlah gelanggang badminton, bilik mesyuarat dan kemudahan penginapan. Kemudahan ini sebahagiannya dibiayai oleh penyewaan persidangan komersial.[3]

Lokasi sunting

Pusat ini berhampiran persimpangan A5 dengan A509, di sebelah barat Central Milton Keynes. Namun, kerana persimpangan ini dipisahkan dengan gred, akses kenderaan adalah dari Dansteed Way (H4). Akses pejalan kaki/kitaran dari stesen kereta api Milton Keynes Central adalah melalui jalan tol dari Elder Gate di sebelah Quadrant:MK (Pusat kebangsaan Network Rail) Koordinat: 52°02′17″N 0°47′06″W / 52.038°N 0.785°W / 52.038; -0.785

Lihat juga sunting

Rujukan sunting

  1. ^ "Badminton England - Fact and Figures" (PDF). badmintonengland.co.uk (dalam bahasa Inggeris). Dicapai pada 27 Disember 2018.
  2. ^ "The Badminton Association of England: The Book" (PDF). badmintonengland.co.uk (dalam bahasa Inggeris). Diarkibkan daripada yang asal (PDF) pada 2018-12-27. Dicapai pada 27 Disember 2018.
  3. ^ "National Badminton Centre". Diarkibkan daripada yang asal pada 2018-11-21. Dicapai pada 2021-08-15.

Pautan luar sunting