Barbie and The Sensations: Rockin' Back to Earth

Barbie and The Sensations: Rockin' Back to Earth adalah tajuk pengembaraan kedua Barbie dan kumpulan rock beliau "The Rockers" (atau "The Sensations"). Ia adalah sekuel dari Barbie and the Rockers: Out of this World. Kedua-dua tawaran khas telah dikeluarkan bersama-sama pada video oleh Hi-Tops Video.

Barbie and the Sensations: Rockin Back To Earth
Poster Filem.
PenulisBill Dubay
Martha Moran
Ruth Handler
Dihasilkan olehEric S. Rollman
Andy Heyward
DibintangiSharon Lewis sebagai Barbie
Disunting olehJohn Carnochan
Derek Iversen
Muzik olehHaim Saban
Shuki Levy
Diedarkan olehHi-Tops Video (VHS)
Tarikh tayangan
1987[1]
Masa tayangan
30 min.[2]
Negara Amerika Syarikat
BahasaEnglish

Plot sunting

Selepas konsert besar yang pertama untuk keamanan di angkasa, Barbie dan band beliau The Rockers akan pulang ke tanah air. Dalam perjalanan ini ke bumi, pada kapal angkasa, mereka mula memainkan lagu ("Rockin Back"), beberapa saat kemudian satu "masa meledingkan" terowong terbentuk di hadapan Shuttle itu. Kemudian mereka melihat terdapat banyak jam pergi ke belakang di dalam terowong, pada akhir itu, perkhidmatan ulang alik yang mendarat di sebuah lapangan terbang yang aneh. Selepas pendaratan mereka menemui Dr. Merrishaw (mungkin seorang jurutera ahli astronomi) dan anaknya Kim, dan mereka belajar pada tahun 1959, dan kemudian membawa mereka di sekitar bandar untuk mempunyai perubahan rupa. Pada akhirnya, selepas persembahan di Cape Canaveral, Dr. Merrishaw membantu Barbie dan Rockers kembali ke masa mereka. Kembali pada masa sekarang, mereka mempunyai konsert besar, di mana Barbie bersatu semula dengan orang dewasa Kim dan diperkenalkan kepada anak perempuannya Megan.

Lagu sunting

  • Rockin Back
  • Dressin Up
  • Do you wanna dance? (Perlindungan Bobby Freeman)
  • Here comes my baby (Perlindungan Cat Stevens)
  • Blue Jean Boy
  • Everybody Rocks
  • Ending Titles - Tema Instrumental Barbie and The Rockers

Rujukan sunting

  1. ^ "Barbie and the Sensations: Rockin' Back to Earth : Synopsis". msn. Diarkibkan daripada yang asal pada 2013-04-11. Dicapai pada 5 February 2013.
  2. ^ "Barbie and the Sensations: Rockin' Back to Earth (1987)". The New York Times. Dicapai pada 5 February 2013.

Pautan Luar sunting