Barbie and the Rockers: Out of this World

Barbie and the Rockers: Out of this World adalah 1987 TV khas yang dicipta oleh DIC Entertainment dengan Saban Productions yang menampilkan popular Mattel watak Barbie. Cerita ini adalah berdasarkan pada Barbie and the Rockers talian anak patung, yang memaparkan Barbie sebagai pemimpin sebuah kumpulan rock. Khas asalnya disiarkan di Sindiket sebagai dua bahagian TV "mini-siri" dengan setiap ansuran berpanjangan kira-kira 25 minit; bahagian dua berhak "Barbie and The Sensations: Rockin' Back to Earth". Minisiri ini sepatutnya telah menjadi perintis untuk satu siri kartun Isnin-Jumaat Barbie. Malangnya, rundingan antara DIC dan Mattel jatuh melalui, dan akhirnya muncul dengan satu set baru aksara — dan penajaan Mattel saingan Hasbro — sebagai Maxie's World pada tahun 1988.[3] Cerita ini adalah berdasarkan Barbie dan Rockers talian anak patung di mana Barbie adalah penyanyi utama sebuah kumpulan rock. Dua-bahagian khas kemudiannya dibebaskan dengan video sebagai filem tunggal.

Barbie and the Rockers: Out of this World
Poster Filem.
PengarahTim Hill
PenulisBill Dubay
Martha Moran
Ruth Handler
Dihasilkan olehEric S. Rollman
Andy Heyward
DibintangiSharon Lewis
Disunting olehJohn Carnochan
Derek Iversen
Muzik olehHaim Saban
Shuki Levy
Diedarkan olehHi-Tops Video
DIC Entertainment
Saban Productions
Tarikh tayangan
1987[1]
Masa tayangan
30 min[2]
Negara Amerika Syarikat
BahasaEnglish

Plot sunting

Kumpulan rock Barbie ini berjaya melengkapkan Lawatan Dunia dan memutuskan untuk melakukan satu konsert terakhir dalam Space untuk mempromosi keamanan dunia. Kemudian dalam bahagian 2 ("Barbie and the Sensations"), apabila Barbie dan band beliau, yang namanya inexplicably telah ditukar kepada Sensations, kembali ke bumi, mereka tidak sengaja melakukan perjalanan kembali ke tahun 1959.

Lagu sunting

Inilah tajuk lagu dalam urutan kemunculan dalam "Barbie and the Rockers: Out of this World":

  • Barbie and the Rockers Theme
  • Catch Us if You Can (Perlindungan Dave Clark Five)
  • Best Friends
  • I'm Happy Just to Dance With You (Perlindungan The Beatles)
  • Do You Believe in Magic? (Perlindungan The Lovin' Spoonful)
  • Reachin' for the Stars
  • Everybody Rock

Status Pembebasan DVD sunting

Siri mini tidak dilihat sejak siaran asalnya, dan VHS pelepasan telah keluar dari cetakan sejak 1980an. Filem ini belum dikeluarkan pada DVD, kecuali di Itali. Selain itu, lagu-lagu yang dilakukan oleh kumpulan itu, empat daripada lagu-lagu adalah meliputi: "Do You Believe in Magic", pada asalnya direkodkan oleh The Lovin' Spoonful, "I'm Happy Just to Dance With You", pada asalnya direkodkan oleh The Beatles, "Here Comes My Baby", pada asalnya direkodkan oleh Cat Stevens, dan "Do You Wanna Dance?", pada asalnya direkodkan oleh Bobby Freeman. Lagu ini perlu dilesenkan untuk keluaran DVD.

Pelakon Suara sunting

Suara Tambahan sunting

Rujukan sunting

  1. ^ "Barbie and the Rockers: Out of this World". metacafe. Dicapai pada 5 Februari 2013.
  2. ^ "Barbie and the Rockers: Out of This World (1987)". The New York Times. Dicapai pada 5 Februari 2013.
  3. ^ "Barbie and The Rockers AllMovie Guide". Hal Erickson, Rovi. Dicapai pada 10 Disember 2013.

Pautan Luar sunting