Dark Blue Kiss (Bahasa Thai: จูบ สุดท้าย เพื่อ นาย คน เดียว), adalah siri televisyen komedi romantis Thai yang dibintangi oleh Tay Tawan Vihokratana, New Thitipoom Techaapaikhun, Podd Supakorn Sriphotong, Fluke Gawin Caskey dan AJ Chayapol Jutamat. Siri ini, yang diarahkan oleh Backaof Aof Noppharnach dan dihasilkan oleh GMMTV, dirasmikan di Thailand pada 12 Oktober 2019.[1][2] Ia adalah salah satu siri 13 untuk 2019 yang dilancarkan oleh GMMTV semasa acara "Wonder Th13teen" pada 5 November 2018.[3][4]

Dark Blue Kiss
Fail:Dark Blue Kiss poster.jpg
GenreRomance, Comedy
Berdasarkan daripada
Dark Blue Kiss รักไม่ระบุสถานะ by Hideko Sunshine
PengarahBackaof Aof Noppharnach
Dibintangi oleh
Lagu penutupไม่มีนิยาม (Mai Mee Niyahm) by Tay Tawan Vihokratana and New Thitipoom Techaapaikhun
Negara asalThailand
BahasaThai
Bilangan musim1
Bilangan episod12
Penerbitan
LokasiThailand
Tempoh siaran45 minutes
Syarikat penerbitan
GMM Grammy
GMMTV
Penyiaran
Saluran asalGMM 25
LINE TV (repeats)
Siaran asal12 Oktober 2019 (2019-10-12) – 28 Disember 2019 (2019-12-28)
Pautan luar
Dark Blue Kiss จูบสุดท้ายเพื่อนายคนเดียว - Line TV
Tapak sesawang penerbitan GMM Grammy
GMMTV

Sinopsis sunting

Mengambil bahagian dari siri Kiss Me Again, Pete (Tay Tawan Vihokratana) dan Kao (New Thitipoom Techaapaikhun), yang masih berpapasan dari ibunya, semakin dekat antara satu sama lain dalam hubungan mereka. Ketika adik perempuan Kao pergi ke kolej, dia menyokong ibunya secara kewangan dengan melakukan tunjuk ajar sepenuh masa kepada pelajar sekolah menengah. Pengarah sekolah di mana ibunya bekerja meminta Kao untuk memberi bimbingan kepada anaknya, Non (AJ Chayapol Jutamat) setelah mendengar bahawa dia adalah tutor yang baik. Pete melintasi laluan dengan Bukan dalam persaingan dan membebaskannya setelah mengetahui bahawa Kao sedang mengajarnya. Dengan tidak memedulikan cemburu Pete, hubungannya dengan Kao mendapat diuji beberapa kali.

Sun (Podd Supakorn Sriphotong), yang sedang mengejar Kao sebelum ini, telah mengejek Mork (Fluke Gawin Caskey) kerana mengheret Rain (Pluem Pongpisal) ke dalam masalahnya. Untuk membantu dia mengubah hidupnya, Sun menawarkan Mork pekerjaan di kafenya. Sepanjang perjalanan, kedua-dua mereka mula menjaga satu sama lain. Walau bagaimanapun, dengan kehidupan berbahaya Mork masih mengganggunya, Sun menjelaskan bahawa dia ada di sana kerana dia peduli kepadanya.

Pelakon sunting

Berikut adalah pelakon siri ini:[5][6]

Utama sunting

Sampingan sunting

Tetamu sunting

Runut Bunyi sunting

  • Dtor Hai Bpen Joop Soot Tai (ต่อให้เป็นจูบสุดท้าย) oleh Fluke Gawin Caskey[8]

Rujukan sunting

  1. ^ "จากหนังสือนิยายแจ่มใส เอเวอร์วายสู่ ซีรีส์ใหม่ ปี 2019". naiin.com (dalam bahasa Thai). Dicapai pada 13 November 2019.
  2. ^ ""Dark Blue Kiss จูบสุดท้ายเพื่อนายคนเดียว" เตรียมฟินเต็มสูบ!". sanook.com (dalam bahasa Thai). Dicapai pada 13 November 2019.
  3. ^ "เปิดตัว 13 ซีรีส์ใหม่ 2019 แฟนๆ สายวายเตรียมตัวฟินตลอดทั้งปี". thaiticketmajor.com (dalam bahasa Thai). Dicapai pada 12 December 2019.
  4. ^ ""จีเอ็มเอ็มทีวี" จัดใหญ่ เปิดตัว 13 ซีรีส์ใหม่ ปี 2019". springnews.co.th. Dicapai pada 12 December 2019.
  5. ^ "TV Time - Dark Blue Kiss (TVShow Time)". tvtime.com. Dicapai pada 13 November 2019.
  6. ^ "Dark Blue Kiss EngSub (2019)". newasiantv.tv. Dicapai pada 13 November 2019.
  7. ^ "ไม่มีนิยาม Ost.Dark Blue Kiss จูบสุดท้ายเพื่อนายคนเดียว". youtube.com. GMMTV Records. Dicapai pada 19 November 2019.
  8. ^ "ต่อให้เป็นจูบสุดท้าย Ost.Dark Blue Kiss จูบสุดท้ายเพื่อนายคนเดียว". youtube.com. GMMTV Records. Dicapai pada 19 November 2019.

Pautan Luar sunting