Adnan Abu Hassan: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Updated the information on childrens age and links
Baris 31:
 
==Kehidupan peribadi ==
Adnan mendirikan rumah tangga dengan Sitti Aminah Datu Bachtiyal pada tahun 1994. Beliau berjumpa isteri beliau melalui sahabat dan artis baru ketika itu iaitu [http://khazanahabadiku.blogspot.com/2014/11/hasnol-sudi-katakan-sudi.html Hasnol yang popular dengan lagu Sudi Katakan Sudi.] Isteri beliau adalah anak kepada ahli politik dan ahli perniagaan Datu Hj. Bachtiyal Datu Tambuyong dari [[Sandakan|Sandakan, Sabah.]] Mereka dikurniakan tiga orang anak, Aiman Zamir Bin Adnan(23)[https://www.youtubeinstagram.com/channelaimanzamir.wav/UCtQAIlnVcKv7j3FuUlDfYAw] <ref>https://www.instagram.com/aimanzamirmascotband.wavmy/</ref><ref>https://www.linkedin.com/in/aiman-zamir-adnan-9b172b111/?originalSubdomain=my</ref><ref>http://www.macp.com.my/membership-listing.asp</ref>, Aina Zamira Adnan(20)<ref>https://www.instagram.com/ainazamira/</ref><ref>https://www.instagram.com/stories/highlights/18010641583148894dolllhousefilms/</ref> dan Adrian Zahir Bin Adnan dan ketika itu mereka bersama - sama anak mereka hidup bahagia di rumah agam milik mereka berdua di alamat No.3 Jalan Teratai, persiaran teratai 2, Sg. Ramal Dalam, 43000 Kajang, Selangor.
dan Adrian Zahir Bin Adnan(18) dan ketika itu mereka bersama - sama anak mereka hidup bahagia di rumah agam milik mereka berdua di alamat No.3 Jalan Teratai, persiaran teratai 2, Sg. Ramal Dalam, 43000 Kajang, Selangor.
 
Isteri beliau ( yang lebih dikenali dikalangan artissebagai Kak Min atau Sharmin Datu Bachtiyal) bersama beliau telah menubuhkan syarikat rakaman [http://fmcmusic.com.my/store/group/sehati-sejiwa/ SRD VILLA RECORDS SDN.BHD.] yang beroperasi di alamat No.3, Jalan Teratai, Persiaran Teratai 2, Studio SRD Villa, 43000, Sg.Ramal Dalam, Kajang, Selangor, Malaysia. Artis pertama yang diterbitkan di Studio SRD Villa Records(studio peribadi milik Datuk Adnan) dan bernaung dibawah BMG Music ialah Misha Omar (Album Bunga - Bunga Cinta) dan ramai lagi.
 
Syarikat rakaman SRD Villa Records adalah syarikat ulung beliau bersama isteri beliau (Sharmin Datu Bachtiyal). Dia bertanggungjawab sebagai Pengurus Artis- Artis keluaran SRD Villa Records antaranya Misha Omar, Arnieza Amir, Sheila Abdul dan banyak lagi. Album pertama yang diterbitkan dibawah label SRD VILLA RECORDS ialah SEHATI SEJIWA edaran FMC Records ″<ref>http://fmcmusic.com.my/store/group/sehati-sejiwa/</ref> Album ini menampilkan Datuk Adnan Abu Hassan bersama gabungan artis popular [[Wan Aishah binti Wan Ariffin|Aishah]] <ref>[[Wan Aishah binti Wan Ariffin]]</ref> dan artis-artis baru didikan Dato' Adnan Abu Hassan.