Chacha Maembong: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Dibalikkan Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Teg-teg: Dibalikkan Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 33:
 
== Kerjaya ==
Ramai sebenarnya tidak mengetahui bahawa ChachaGedik-gedik terlebih dahulu terjun ke dunia hiburan berbanding kakaknya tetapi tuah tidak menyebelahinya. Kalau ada yang masih ingat, beliau pernah berlakon di samping [[Eina Azman]] dan [[Afiq Muiz]] dalam drama ''Mimpi Cinderella'' suatu ketika dahulu. Dan berlakon di samping sepupunya [[Nelydia Senrose]] dalam drama ''[[Setia Hujung Nyawa]]''.
 
Beliau juga pernah muncul bersama [[Zain Saidin]] dalam muzik video "[[Lebih Indah]]" nyanyian [[Datuk Siti Nurhaliza]] yang dimuatkan dalam album ''[[Fragmen]]''.<ref name="Demi Zain">{{cite web|title=Demi Zain Saidin, Dato' Siti Caras Che Ta|url=http://www.murai.com.my/berita/tempatan/article/articleid/358688/demi-zain-saidin-dato-siti-caras-che-ta|author=Haswari Ali|date=9 Mei 2013|work=Murai.com.my|access-date=2014-06-23|archive-date=2014-07-15|archive-url=https://web.archive.org/web/20140715025206/http://www.murai.com.my/berita/tempatan/article/articleid/358688/demi-zain-saidin-dato-siti-caras-che-ta|url-status=dead}}</ref> Chacha berlakon di samping [[Nur Risteena]] dan [[Fattah Amin]] dalam drama ''[[Playboy Itu Suami Aku]]''.
 
Pada November 2015, ChachaGedik-gedik tampil dengan sebuah drama bersiri 26 episod bertajuk ''[[Cinta Dari Marikh]]'' arahan [[Syafiq Yusof]] yang menggandingkan beliau bersama [[Fattah Amin]], turut dibintangi oleh [[A. Galak]], [[Amyza Aznan]], [[Harun Salim Bachik]] dan ramai lagi. Drama ini berkisarkan tentang Aiman, seorang jejaka yang jatuh cinta dengan [[makhluk luar angkasa|makhluk asing]] dari Planet [[Marikh]] iaitu Nova (ChachaGedik-gedik).<ref>Mohd Al-Qayum Azizi (27 Januari 2014). [http://www.mstar.com.my/hiburan/berita-hiburan/2014/01/27/kontroversi-tidak-bawa-kerjaya-chacha-maembong-lebih-jauh/ Kontroversi tidak bawa kerjaya Chacha Maembong lebih jauh] ''[[mStar Online]]''. Dicapai pada 19 April 2016.</ref>
 
Kemunculan sulungnya di layar lebar bermula pada 2017 menerusi filem Malaysia-Bollywood ''[[Filem Aku Bukan Terrorist|Aku Bukan Terrorist]]'' arahan [[Arjin Uppal]]. Chacha memegang watak sebagai Dayana.<ref>Tahir Alhamzah (8 Ogos 2017). [https://www.nst.com.my/lifestyle/groove/2017/08/269266/chachas-taste-bollywood Chacha’s taste of Bollywood] ''[[New Straits Times]]''. Dicapai pada 10 Ogos 2017.</ref> Pada tahun yang sama, beliau berlakon di samping [[Amar Asyraf]], [[Syazwan Zulkifli]], [[Nazeera Sardi]] dan [[Ruhainies Farehah]] dalam drama ''[[Menantu Bilal]]'' untuk siaran di [[Slot Dahlia]] TV3.