Perbincangan:Cendol: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 23:
Anda inginkan rujukan tentang dakwaan saya? Di sini saya lampirkan rujukan sejarah Kampung Baru:
 
"Malay clans such as the Minang, Mendailing and Javanese or any other persons of Malay origin arrived, integrated or inter-married with local residents in the Malay Agricultural Settlement (MAS) land over the years."
http://www.mmail.com.my/content/27771-facelift-110yearold-kampung-baru
 
Baris 46:
 
Saya telah berikan rujukan yang menunjukkan kewujudan suku Jawa, bahkan terdapat kemungkinan pasar minggu (= pasar Ahad) Kg Baru dimulakan oleh suku Jawa dan suku Minang. Tiada pula disebut orang Siam. Fakta dan rujukan yang saya beri bukan diada-adakan. Bolehkah anda berikan rujukan "chorn dooi" tanpa merujuk kepada buku yang terbit tahun 2010 dan terang-terang merujuk kepada entri Wikipedia tahun 2008? Sebagai editor yang bertanggungjawab, tiada sebab untuk dikekalkan cerita rekaan "chorn dooi" itu, mengapa anda begitu bersungguh-sungguh mempertahankannya?
 
Akhir sekali, baca semula kenyataan anda:
"Mengenai Kampung Baru, ia adalah nama umum (kampung yang baru di buka) dan tidak perlu saya menemu bual (seperti yang anda cuba buat) kerana itu merupakan penyelidikan sendiri dan tidak layak dijadikan rujukan."
Saya harap anda tidak serius, tidakkah anda tahu "Kampung Baru" adalah nama khas merujuk kepada sebuah tempat di Kuala Lumpur?
Kembali ke laman "Cendol".