Long Road to Heaven: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
BukanTeamBiasa (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
BukanTeamBiasa (bincang | sumb.)
Baris 34:
Pada keesokan harinya, Amrozi, Imron, dan orang yang akan mengaktifkan taman bom di luar Kelab Sari dan menunggu bom ransel untuk meletup. Menunjukkan Imron ragu-ragu tentang apa yang mereka lakukan, tetapi akhirnya tidak menghentikan pengeboman. Amrozi dan Imron meninggalkan, dan semuanya berjalan seperti yang dirancang.
 
Seluruh bandar, Hannah Catrelle (Foulkes) dikejutkan oleh letupan. Dia bergegas keluar ke laman web di atas motosikal beliaumotosikalnya, dan diminta untuk membawa seorang lelaki yang cedera ke hospital, di mana beliaudia kemudian mati luka. Catrelle adalah diminta untuk membawa badan ke rumah mayat, di mana dia melihat mayat hangus memakai kalung yang serupa dengan perempuan. BeliauDia kembali ke tapak dan membantu Haji Ismail (Pandelaki) menyelaraskan usaha-usaha menyelamat. Dia didatangi oleh Tim Dawson (O'Hare), yang meminta jika dia telah melihat anak perempuannya, dan menunjukkan gambar. Catrelle mengiktiraf kalung, dan berkata bahawa dia berpendapat bahawa anak perempuan Dawson di rumah mayat. Dia membawanya kepada badan, tetapi Dawson mengatakan bahawa ia tidakbukan daugteranak beliauperempuannya. Catrelle menunjukkan kepadanya kalung bahawa mayat yang memakai, dan Dawson runtuh dalam kesedihan.
 
Kembali ke tapak letupan, Catrelle memarahi Haji, menanyanya apa yang umat [[Islam]] mahu dengan menyebabkan kesedihan seperti ini. Pak Haji memberitahu bahawa dia terluka oleh generalisasi beliaugeneralisasinya dan menjelaskan bahawa Islam adalah iman yang damai, dan pelaku pengeboman tidak mempunyai pemahaman yang betul tentang [[Islam]] atau [[Al-Quran]]. Catrelle meminta maaf dan menjelaskan bahawa dia berpindah ke Bali kerana ia adalah tempat kegemaran teman lelakinya di dunia. BeliauDia kemudiannya menerangkan bahawa teman lelakinya meninggal dunia dalam serangan Pusat Dagangan Dunia, dan mereka dikebumikan keranda kosong kerana tubuhnya tidak pernah dijumpai. Haji meminta maaf, sebelum penyelamat bergegas kepada mereka dan mengatakan mereka telah dijumpai masih hidup. Catrelle mengiktiraf Julie Dawson (Treleven), dan memberitahu Dawson bahawa ayahnya adalah mencari untuknya. Setelah dijumpai Julie Dawson, Catrelle tertanya-tanya siapa mayat. Memutuskan bahawa mangsa yang mati tidak harus dikebumikan namelessly, Catrelle meminta sekeliling, dan mendapati tiada. Dia hampir memberi, tetapi melihat Tim dan Julie Dawson satu kali terakhir. Tim terima kasih dan berjalan di luar, tetapi, selepas ditanya mengenai kalung itu, Julie mendedahkan bahawa dia memberikannya kepada rakan di kelab itu. Julie kemudian memberitahu Catrelle nama mangsa. Catrelle kembali ke rumah mayat, dan menulis nama mangsa-mangsa di atas sekeping kertas. Mayat dengan tatu gajah juga dilihat.
 
===Perbicaraan-perbicaraan===