Universiti Malaysia Perlis: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
tolong gunakan format Wikipedia seperti kata nama am dan kata nama khas dengan tepat.
kemas
Baris 31:
Selain itu, hasil kerjasama UniMAP dan JPB Asia Pacific Sdn Bhd dibawah peneraju Lembaga Pelaksanaan Koridor Utara (NCIA), satu Projek Perintis Pengeluaran Mangga Harumanis Sepanjang Tahun secara Komersil sedang dilaksanakan melibatkan dua fasa. Bagi pembinaan fasa pertama melibatkan 50 buah Rumah Hijau dimana setiap satunya berkeluasan 0.5 ekar dan pembinaan fasa kedua juga melibatkan 50 buah Rumah Hijau.
 
==MATLAMATMatlamat PENUBUHANPenubuhan==
* Penubuhan UniMAP bertujuan untuk melahirkan jurutera berkemahiran tinggi bagi memenuhi pelan perindustrian negara selain memberi alternatif kepada pelajar yang cenderung kepada pembelajaran secara praktikal.
* UniMAP melaksanakan pengajaran dan pembelajaran mengikut keperluan akreditasi EAC-BEM untuk menghasilkan jurutera yang berkebolehan dan mampu mengaplikasikan sebarang konsep teori.
Baris 37:
* Kurikulum yang disediakan telah direkabentuk agar ia setara dengan mana-mana program kejuruteraan yang diiktiraf di dalam dan luar negara.
* Pelajar dibekalkan dengan kemahiran berkomunikasi, keusahawanan, pengurusan, perakauanan, ko-kurikulum dan pembangunan sahsiah.
 
 
 
==[http://www.unimap.edu.my/index.php/my/info-unimap/misi-dan-visi MISI, VISI & NILAI TERAS]==