Isteri-Isteri Ayah: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Jeluang Terluang (bincang | sumb.)
k Membatalkan semakan 4072744 oleh 202.152.71.16 (Perbincangan)
Jeluang Terluang (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Baris 34:
*''[[Sharifah Asyikin]]
*''[[Watie Sadali]]''
 
 
== Sinopsis ==
 
Rancangan Nizam dan Farah untuk bercuti di [[Bali]] terpaksa di batalkandibatalkan apabila zakiahZakiah, ibu Nizam sakit tenat. Kamal, ayah Nizam berusaha untuk menunaikan hajat terakhir Zakiah yang teringin untuk menaiki cruisepelayaran makan angin ke [[Phuket]]. Namun sayangnya, Zakiah pergi sebelum sempat dia menaiki cruisepelayaran tersebut.
 
Nizam dan Farah kesianberasa kasihan melihat bapa mereka mengalami kemurungan kronik selepas kematian ibu mereka, lalu mereka menjemput ayahnya, Kamal untuk tinggal bersama mereka. Pelbagai masalah mula timbul apabila Kamal menjadikan rumah mereka seperti rumah sendiri. Kamal menjemput rakan-rakan niaganya untuk bermesyuarat di rumah mereka. Namun, keadaan menjadi kacau -bilau bilaapabila tiga orang wanita tiba-tiba muncul dan mendakwa bahawa mereka adalahialah isteri Abang Kamal.
 
Muncul seorang wanita bernama Wana mengaku isteri kepada Kamal. Nizam dan Farah terkejut kerana Kamal mengakui Wana adalahialah isterinya. Setelah munculnya Wana yang tidak mahu pulang, Nizam dan Farah dikejutkan lagi dengan kemunculan dua lagi wanita iaitu Kak Ana dan Zana yang juga mengaku sebagai isteri ayahnya.
 
Nizam terkejut besar apabila mendapat tahu yang selama ini ayahnya berkahwin lain. Lebih mengharukan, isteri-isteri yang lain tidak mengetahui mereka mempunyai madu lain selain arwah Zakiah. Masing-masing tidak mahu mengalah dan tidak mahu keluar daripadadari rumah Nizam selagi Kamal tidak membuat keputusan siapakah diantaraantara mereka yang akan diceraikan.