Cinta Fitri (Musim 6): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Alexander Iskandar (bincang | sumb.)
k Bot: perubahan kosmetik
Baris 1:
{{Infobox Television
| show_name = Cinta Fitri Season 6
| image = [[http://www.google.com.my/imgres?q=cinta+fitri&hl=en&sa=X&biw=1280&bih=677&tbs=isch:1&tbnid=ruNjwao6uaHfuM:&imgrefurl=http://debuh.com/berita-selebriti/bintang-cinta-fitri-tarik-perhatian-di-tpu-tanah-kusir/20539/&imgurl=http://debuh.com/wp-content/uploads/cintafitri285.jpg&ei=aTdZTaXqGoSosQPXyPijDA&zoom=1&w=285&h=283&iact=hc&vpx=662&vpy=297&dur=409&hovh=224&hovw=225&tx=103&ty=118&oei=FjZZTZTnLozNrQfx-rDeBg&page=15&tbnh=162&tbnw=163&start=242&ndsp=17&ved=1t:429,r:14,s:242.jpg|250px]]
| runtime = 90 minit (8.30 - 10.00 Malam)
| num_episodes = 116 episod
Baris 63:
Pelan-pelan tapi pasti ingatan Farrel mulai kembali. Mischa yang semakin risau, kembali bermain drama. Mischa minum racun dan dirawat di hospital. Pastinya, Farrel ambil peduli pada Mischa. Di rumah, Fitri menemukan kaset rakaman ketika Maya lumpuh kerana kemalangan sewaktu mengetahui perbuatan Mischa kepada Hutama. Fitri berancang memperlihatkan video itu di hospital untuk Farrel. Maya pun datang. Namun Mischa kembali beraksi dan mencuri kaset itu, menyerahklannya pada Office boy untuk dihancurkan. Namun kaset tersebut menggelinding di tempat Zikir. Ketika Farrel dan yang lain mengikuti Zikir, mereka terkejut melihat video itu. Ini membuatkan ingatan Farrel kembali sedikit pada waktu ia menyuapkan Maya dan mengajar Maya berjalan.
 
Farel masuk hospital kerana makan stroberi yang dibawa oleh Mischa. Semasa bersama Raffa yang juga makan stroberi itu padahal ia mempunyai alergi yang sama dengan Farrel. Hal ini diketahui Farrel sehingga Farrel merasakan bahawa Raffa adalah anaknya, Farrel pun menelefon Fitri yang sedang dalam perjalanan. Namun, di tengah perjalanan, ketika Fitri bercakap-cakap dengan Farrel lewat handphonenya, Fitri kemalangan dan keretanya masuk ke dalam tasik. Rupanya, keretanya dilanggar oleh truk besar yang pemandunya adalah orang suruhan Mischa. Fitri tidak ditemukan. Hal ini membuat Farrel teringat peristiwa ketika Fitri jatuh ke sungai menjelang pernikahan mereka. Ini membuatkan Farrel ingat bahawa Fitri adalah isterinya. Fitri ditemukan oleh seorang pemuda dan terus membawanya ke dalam hutan. Akhirnya, Fitri berjaya ditemukan oleh Farrel yang sedang pingsan di dalam hutan. Farrel langsung menginggat semua kejadian-kejadiannya bersama Fitri. Akhirnya Farrel dan Fitri pingsan bersama. Mereka berjaya ditolong oleh polis dan dibawakan ke hospital.
 
Setelah Farrel sedar, Farrel langsung mencari Mischa. Setelah berjaya bertemu dengan Mischa yang sedang mabuk, Farrel membawanya ke tempat sampah. Farrel menemukan surat pemindahan harta keluarga Hutama yang jatuh ke tangan Mischa. Farrel membuat sebuah permainan dimana ia menyatakan akan tetap tinggal bersama dengan Mischa, walaupun Farrel sudah meminta maaf pada Fitri. Ini semua hanyalah permainan Farrel saja. Mischa sampai sekarang belum mengetahui kalau ingatan Farrel sudah pulih.
Baris 69:
Fitri akhirnya tahu bahawa Farrel sudah ingat semuanya dan mereka bekerjasama untuk menghancurkan Mischa. Farrel akhirnya memberitahu Hartawan bahawa ia sudah ingat dan meminta bantuan Pak Herman untuk berpura-pura membeli rumah mereka, dan akhirnya Farrel dapat mengambil surat tersebut. Namun sayangnya wang yang dibawa oleh Herman hilang dicuri oleh orang berbaju putih. Transaksi pun tidak berjaya dijalankan. Farrel curiga semula, bahawa Mischalah dalang semuanya. Mereka terus menyusun rancangan sambil dibantu Faiz. Mereka membuat seolah-olah Nadine diculik, padahal Nadine sedang pura-pura menangis.
 
Fitri merasa bahawa bukan Mischa dalangnya. Kerana air mata Mischa bukanlah pura-pura ketika mengetahui bahawa Nadine diculik. Lia dan Oma semakin curiga dengan tindak-tindakan Farrel. Akhirnya Farrel yang tidak sanggup berbohong lagi mengaku kepada Lia dan Oma bahawa ia sudah ingat. Farrel dan Herman pun menyusun rancangan seolah-olah Mischa membawa narkoba, dan merakamnya, dan membuatnya menandatangani surat penyerahan rumah dan syarikat. Namun sekali lagi, orang berbaju putih muncul dan mengambil video Mischa yang menititipkan ke Hartawan, dan menelefon Mischa untuk tidak menandatanganinya. Nadine berjaya dibawa lari oleh Mischa.
 
Orang berbaju putih itu bertindak lagi. Dengan kereta atas nama Mischa yang pernah dijual, ia datang dan membakar Revolution. Hasilnya Mischa yang dituduh. Sebenarnya, orang yang memakai baju putih itu adalah peguam Farrel, alias Hartawan. Hartawan sanggup mengkhianati Farrel kerana Hartawan didorang Farrel pada waktu Hartawan menyatakan cintanya pada Maya.
Baris 118:
 
== Rujukan Luar ==
* [http://mdentertainment.net/index.cfm?fuseaction=home.general&section=tv_show&subsection=archives&id=152&startrow=31 Cinta Fitri Season 6]
 
{{Cinta Fitri}}