Iklan: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Mohd Hadi Renovation / Plumbing ~ ~Call/wahatsapp : 0173264168 / 01136056071 -Assalamualaikum....salam 1 Malaysia. ☆☆☆☆☆☆ -Perkhidmatan Kami : -Bina / Ubah Suai Rumah / Pejabat dsb -Buat Porch / Parking dsb -Kerja – kerja Paip & Wiring dsb -Pasang Tiles dsb -Pasang Partation dsb -Buat Plaster Ceiling dsb -Buat Pagar / Tembok dsb -Buat Table Top dsb -Cat Rumah / Pejabat dsb -Baiki Atap bocor / Bumbung dsb -Tukar / Cuci Tanki air dsb -Baiki Saluran Air tersumbat dsb -Pasang Pintu / Tingkap dsb...
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 1:
Mohd Hadi Renovation / Plumbing ~
[[Fail:Japan Tokyo Shinjuku billboards 11 014.jpg|thumb|250px|Papan iklan dan iklan jalanan di Shinjuku, Tokyo, (2005)]]
~Call/wahatsapp : 0173264168 / 01136056071
'''Iklan''' ({{lang-en|Advertising}}) merupakan salah satu cara untuk memperkenalkan barangan, perkhidmatan, peluang pekerjaan, inspirasi dan maklumat kepada yang ingin disampaikan.
 
-Assalamualaikum....salam 1 Malaysia.
Walaupun periklanan bukan saluran media massa tetapi sejarah dan perkembanganya berkait rapat dengan sejarah dan perkembangan media massa. Revolusi percetakan dan penciptaan alat cetak oleh [[Johannes Gutenberg]] pada [[1440]] merupakan peristiwa paling penting dalam permulaan kegiatan periklanan di dunia.
☆☆☆☆☆☆
 
-Perkhidmatan Kami :
Revolusi dan penciptaan ini membolehkan penerbitan iklan massa dalam bentuk poster bercetak, iklan akhbar, helaian dan bil. Iklan poster bercetak yang pertama diterbitkan pada 1472. Sementara iklan akhbar yang pertama muncul di [[London]] pada [[1625]]. Akhbar-akhbar harian awal seperti Daily Courant, Revue, Examiner, Tatler dan Spectator di Barat menyiarkan pelbagai iklan barangan termasuk iklan kopi, coklat, teh, ubat-ubatan serta iklan peribadi.
-Bina / Ubah Suai Rumah / Pejabat dsb
 
-Buat Porch / Parking dsb
Iklan pertama di [[Amerika Syarikat]] muncul pada [[1704]] dalam Boston Newsletter, manakala agen periklanan yang pertama ditubuhkan oleh Volney Palmer di [[Massachusetts]]. Beliau membeli ruang-ruang iklan daripada pemilik-pemilik akhbar pada kadar potongan dan kemudiannya menjual ruang-ruang itu kepada pengiklan dengan harga yang lebih tinggi. Pada waktu itu, para pengiklan biasanya menyediakan iklan mereka sendiri.
-Kerja – kerja Paip & Wiring dsb
 
-Pasang Tiles dsb
Pada [[1890]], N.W. Ayer & Son di [[Philadelphia]] menawarkan perkhidmatannya kepada para pengiklan sepertimana yang dilakukan oleh agensi-agensi periklanan masa kini. Manakala majalah pertama yang menerbitkan iklan ialah Southern Messenger pada Julai [[1844]]. Pada 1848, Cyrus H.K. Curtis mengasaskan majalah Ladies Home Journal yang begitu bergantung kepada iklan untuk membiayai kos penerbitannya.
-Pasang Partation dsb
 
-Buat Plaster Ceiling dsb
Pada [[1920]], iklan [[radio]] mula disiarkan di [[Pittsburgh]], [[Pennsylvania]], manakala iklan TV pertama kali disiarkan pada [[1941]]. TV warna mula diperkenalkan pada 1955 dan iklan TV menjadi semakin penting kerana keupayaan [[televisyen]] menarik para penonton di rumah.
-Buat Pagar / Tembok dsb
-Buat Table Top dsb
-Cat Rumah / Pejabat dsb
-Baiki Atap bocor / Bumbung dsb
-Tukar / Cuci Tanki air dsb
-Baiki Saluran Air tersumbat dsb
-Pasang Pintu / Tingkap dsb
-Pasang Grill / Awning dsb
-Harga boleh di Runding…
-Wassalam….
-Mohd Hadi : 01136056071 / 0173264168
 
== Sejarah ==