Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Teg: Dibalikkan
Jeluang Terluang (bincang | sumb.)
k Membatalkan semakan 4894573 oleh 110.137.157.179 (Perbincangan)
Teg: Buat asal
Baris 16:
* ''As'' mempunyai banyak maksud dalam bahasa Inggeris. Pastikan pemilihan perkataan terjemahan sesuai sama ada: '''sejak'''/'''semenjak''', '''kerana'''/'''lantaran'''/'''disebabkan''' '''oleh''', '''seperti'''/'''bagai'''('''kan'''), mahupun '''sambil'''/('''se''')'''ketika'''/'''semasa'''.
* Sekiranya menyalin sumber-sumber bahasa baku Indonesia (yakni "Bahasa Indonesia") untuk mengisi dan mengembangkan kandungan rencana, pastikan segala istilah berkencerdungan negara tersebut diolah kepada istilah umum yang lebih sesuai dan diketahui oleh semua negara-negara Nusantara lain menggunakan [[Templat:MABBIM]].
* [[アバイカンイニ]].
* [[Дан джуга ини]].
* Dapatkan bantuan mengenai bahasa yang tidak diketahui.
* Terjemahan kata majmuk bahasa Inggeris sangatlah mudah. Hanya terbalikkan susunan perkataan melainkan terdapat ''of''. Sekiranya ada ''of'' di antara dua perkataan, biarkan susunan kedua-dua perkataan tersebut dan buangkan ''of'' lalu terjemahkan perkataan-perkataan yang ada dalam perkataan majmuk tersebut. Awasilah sekiranya terdapat kata sifat kerana kata sifat hendaklah diasingkan dan diletakkan di tempat yang sesuai. ''Jangan terjemah'' of ''sesuka hati sebagai dari/daripada''.