Absolute Deal sunting

Absolute Deal adalah sebuah Music Band yang berasal dari Serian Sarawak, Malaysia. Ianya ditubuhkan semenjak 2011. Band ini dianggotai oleh beberapa ahli, iaitu S.A.Yasser @ Soma Cruz sebagai Vocalis Utama, Matt @ Jumat sebagai Guitarist Utama, Azwan @ Dedeq sebagai Guitarist Kedua, dan Angah sebagai Drummer,

Kumpulan ini juga mempunyai line-up yang banyak | Along / Angah / Rod sebagai drummer line up dan Zahid sebagai Vocalis kedua, Daydenk (vocalis ketiga), Yeen @ Reen (vocalis kelima) dan S.A Muneer sebagai penambah baik lirik lagu (2nd Composer).

Lagu pertama yang berjaya direkod dan di popularkan ialah "Killing Butterfly" pada pertengahan 2012 dan ilham music dari Mohammad Ruzaini @ Thong (vocalis Fatal Frame 2004) dan Roy Erwin @ Pitt (bassist Fatal Frame 2004) sementara liriknya adalah hasil ciptaan S.A.Yasser dan S.A.Muneer (2012).

S.A.Yasser adalah

Dahulunya lirik "Killing Butterfly" berbeza tapi masih memberi maksud yang sama mengenai seorang perempuan (Butterfly). Lagu Killing Butterfly ini juga mempunyai versi karaoke dan demo version feat Daydenk. Track terakhir Killing Butterfly telah digubah sepenuhnya selepas keluaran demo version.