Selamat datang Ekino, Gembira melihat anda aktif di Wikipedia Melayu. Kami amat memerlukan penyumbang yang aktif. Selamat maju jaya.

Peringatan: Seringkali orang mengatakan bahawa bahasa Inggeris sebagai bahasa ilmu, tetapi bagi saya, ini adalah sebenarnya satu kejahilan diri kita sendiri. Banyak bidang ilmu yang diterbitkan dalam bahasa-bahasa lain yang tidak dikaji oleh kita kerana kejahilan kita memahami bahasa mereka.

Malah dalam satu persidangan sains di Amerika baru-baru ini, dua kertas penyelidikan terbaik merupakan kajian yang dijalankan dalam bahasa asing dan diterjemahkan kepada bahasa Inggeris. Apa yang perlu diingat adalah bahasa Inggeris bukannya satu jaminan, kerana jika seseorang yang berbahasa Inggeris terus menjadi bijak, maka tidak ada pengemis dan penyangak yang bertutur bahasa Inggeris.

Malah ramai pemimpin dan jurutera masa kini bermula dari sekolah aliran ugama dan kebangsaan kini mampu bertutur bahasa Inggeris dengan baik. Janganlah hendaknya apa yang dikejar ketinggalan, apa yang dikendung keciciran. Yosri 11:58, 29 Apr 2005 (UTC)

Salam Ekino, Jangan merasakan kata-kata di atas ditujukan khusus kepada saudara Ekino. Ianya hanyalah satu kenyataan umum bagi semua penutur bahasa Melayu. Semoga Ekino tidak akan patah semangat dan terus menyumbang.

Selamat berjuangYosri 14:01, 29 Apr 2005 (UTC)

Akaun anda akan dinamakan semula sunting

03:52, 18 Mac 2015 (UTC)

Dinamakan semula sunting

09:48, 19 April 2015 (UTC)