Por amar sin ley (English title: Undang-undang Cinta) adalah telenovela Mexico yang dihasilkan oleh José Alberto Castro yang ditayangkan di Las Estrellas pada 12 Februari 2018.[1] Ini adalah pembuatan semula telenovela Kolombia 2016 La ley del corazón.[2] Telenovela berkisar pada kehidupan peribadi dan pekerjaan sekumpulan peguam yang tergolong dalam firma undang-undang yang berprestij.

Por amar sin ley
GenreTelenovela
Berdasarkan daripada
La ley del corazón oleh
Mónica Agudelo
Pengarah
  • Salvador Garcini
  • Alejandro Gamboa
Pengarah kreatif
Sandra Cortés
Dibintangi oleh
Lagu pembukaan"Por amar sin ley"
Negara asalMexico
BahasaSepanyol
Bilangan musim2
Bilangan episod183 (Senarai episod)
Penerbitan
Penerbit eksekutifJosé Alberto Castro
Penerbit
  • Ernesto Hernández
  • Fausto Sainz
Penyunting
  • Juan Ordóñez
  • Arturo Rodríguez
  • Héctor Flores
Lokasi
Sinematografi
  • Ernesto Esteva
  • Esmeralda Cruz Cruz
Pemasangan kamera
Berbilang bilik
Syarikat penerbitan
Televisa
Penyiaran
Saluran asalLas Estrellas
Format gambarHDTV 1080i
Format audioStereophonic sound
Siaran asal12 Februari 2018 (2018-02-12) – kini
Kronologi
Rancangan berkaitan
Médicos
Pautan luar
Laman sesawang
Tapak sesawang penerbitan Televisa

Penerbit eksekutif José Alberto Castro telah mengatakan bahawa dia tidak tahu sama ada dia akan melakukan musim ketiga telenovela, tetapi dia membiarkan semua elemen terbuka untuk meneruskannya jika Televisa memutuskan untuk melakukannya nanti.[3] Pada 7 Februari 2020, penerbit José Alberto Castro mengesahkan bahawa siri ini telah diperbaharui untuk musim ketiga.[4]

Pelakon sunting

Rujukan sunting

  1. ^ a b c d e f g h i j "'Por amar sin ley', nueva producción de José Alberto Castro". televisa.com (dalam bahasa Spanish). Diarkibkan daripada yang asal pada 12 January 2018. Dicapai pada 12 January 2018.CS1 maint: unrecognized language (link)
  2. ^ "Televisa adaptará La ley del corazón de RCN". produ.com (dalam bahasa Spanish). Dicapai pada 12 January 2018.CS1 maint: unrecognized language (link)
  3. ^ Martínez, Fabricio. "José Alberto "El Güero" Castro prepara telenovela con casos de médicos, tras el éxito de 'Por amar sin ley'". lasestrellas.tv (dalam bahasa Spanish). Dicapai pada 16 July 2019.CS1 maint: unrecognized language (link)
  4. ^ "José Alberto Castro confirma nuevas temporadas de 'Por amar sin ley' y 'Médicos' | Las Estrellas". YouTube (dalam bahasa Spanish). Las Estrellas. Dicapai pada 8 February 2020.CS1 maint: unrecognized language (link)
  5. ^ a b González, Moisés. "Ana Brenda protagonizará la nueva telenovela de Televisa, ¿quién será su galán?". peopleenespanol.com (dalam bahasa Spanish). People En Español. Diarkibkan daripada yang asal pada 27 December 2017. Dicapai pada 12 January 2018.CS1 maint: unrecognized language (link)
  6. ^ "Kimberly Dos Ramos participará en la nueva temporada de 'Por amar sin ley'". televisa.com (dalam bahasa Spanish). Dicapai pada 7 September 2018.CS1 maint: unrecognized language (link)
  7. ^ "Marc Clotet se integra a la nueva temporada de 'Por amar sin ley'". televisa.com (dalam bahasa Spanish). Dicapai pada 1 September 2018.CS1 maint: unrecognized language (link)

Patuan luar sunting