Sekolah Kebangsaan Lubok Nibong, Marudi

Sekolah Kebangsaan Lubok Nibong atau nama ringkasnya SK Lubok Nibong, merupakan sebuah Sekolah kebangsaan yang terletak di D/A Pejabat Pelajaran Daerah Kecil Baram..

Sekolah Kebangsaan Lubok Nibong
Lokasi
 Malaysia D/A Pejabat Pelajaran Daerah Kecil Baram., 98050, Marudi,, Sarawak Bumi Kenyalang
Malaysia
Maklumat
Jenis sekolahSekolah kebangsaan, Sekolah kerajaan
Nombor sekolahTIADA
Kod sekolahYBB4304
FaksTIADA


Pada 2009, Sekolah Kebangsaan Lubok Nibong memiliki 29 pelajar lelaki dan 32 pelajar perempuan, menjadikan jumlah keseluruhan murid seramai 61 orang. Ia mempunyai seramai 13 orang guru.2009

Sejarah sunting

Menurut sejarah nama Sekolah Kebangsaan Lubok Nibong Marudi 98050 Barama dalah sebuah sekolah yang pada asalnya adalah kwasan yang banyak ditumbuhi oleh tumbuhan yang dinamakan sebagai Pokok Nibong yang merupakan tumbuhan yang hidup secara meliar. Pokok Nibong ini adalah hasil hutan yang berharga bagi menghasilkan kraf tangan seperti tikar.

Pencapaian sunting

Sekolah Kebangsaan Lubok Nibong telah banyak mengalami perkembangan yang pesat dalam bidang kokurikulum mereka. Di mana sekolah ini mengambil bahagian dalam setiap pertandingan sama ada dalam bidang sukan mahu pun bidang yang lain. Penglibatan pelajar di Sekolah Kebangsaan Lubok Nibong lihat sebagai sebuah sekolah yang mempunyai prestasi yang memuaskan sehingga penyertaan setiap tahun dalam bidang sukan mengalami peningkatan. Menurut Laporan Pencapaian Kokurikulum dari tahun 2014 hingga 2016 ia telah menampakan hasil yang agak baik bagi mengangkat bidang Kokurikulum di sekolah tersebut.

Alamat sunting

Sekolah Kebangsaan Lubok Nibong
D/A Pejabat Pelajaran Daerah Kecil Baram.
98050, Marudi
Sarawak, Malaysia
Telefon = TIADA
Fax = TIADA

Pautan luar sunting